Rocksteady Geimpacteerd Door Ontslagen Na Flater Van Suicide Squad

Sep 02, 2024 2:42 PM

Rocksteady Studios heeft meerdere medewerkers ontslagen na de desastreuze lancering van Suicide Squad: Kill the Justice League. Het is gerapporteerd dat het aantal leden van het kwaliteitsborgingsteam is afgenomen van 33 naar 15, nadat de verkoopcijfers van het spel, dat eigenaar Warner Bros. Discovery $200 miljoen heeft gekost, teleurstellend waren. De directie heeft erkend dat de productkwaliteit mogelijk zal afnemen door de ontslagen, aangezien het overgebleven team zal worstelen om dezelfde standaard te handhaven. Suicide Squad: Kill the Justice League, dat in januari 2024 werd gelanceerd als een live service game, ondervond direct problemen, waardoor spelers die extra hadden betaald om het spel eerder te spelen, na een uur uit het spel werden gegooid vanwege een bug. Dit was slechts het begin van verschillende frustraties, en het spel faalde in de verkoop, wat door de CEO van Warner Bros. Discovery, David Zaslav, als een teleurstelling werd bestempeld. Het ontving ook slechte kritieken, met een score van 5/10, waarbij werd opgemerkt dat het spel repetitief en vlak was, ondanks een meeslepende verhaallijn.

Wat zijn de redenen voor de ontslagen bij Rocksteady Studios?

De ontslagen bij Rocksteady Studios zijn het gevolg van de teleurstellende verkoop van Suicide Squad: Kill the Justice League, die een financieel verlies van $200 miljoen veroorzaakte voor Warner Bros. Discovery. De kwaliteitsborgingsteams zijn aanzienlijk verkleind, wat naar verwachting zal leiden tot een lagere productkwaliteit.

Suicide Squad: Kill the Justice League is een live service game waarin spelers iconic karakters zoals Harley Quinn en Deadshot kunnen spelen. Het spel beloofde een spannende ervaring, maar viel al snel in het oog door technische problemen en repetitieve gameplay. Het is een deel van een groter universum dat is gebaseerd op de populaire DC Comics en de Suicide Squad franchise, bekend om zijn diverse en vaak antiheldachtige personages. De verwachtingen van dit project waren hoog, vooral gezien de eerdere successen van Rocksteady met de Batman: Arkham-reeks, maar de uiteindelijke ontvangst stelde zowel de ontwikkelaars als de fans teleur.