Routine, een vernieuwende first-person sci-fi horror game van Lunar Software, is eindelijk uitgebracht na een moeilijke ontwikkelingsperiode van meer dan tien jaar. Spelers navigeren door een retro-futuristische maanresort met unieke mechanieken, waaronder de Cosmonaut Assistance Tool (C.A.T.), die een hands-on, fysieke interactie met de game bevordert. Routine biedt een verfijnde, exploratieve ervaring zonder de moderne overdaad aan aanwijzingen en doelmarkers, waardoor elke speelsessie een persoonlijke touch heeft. De game ademt de sfeer van klassieke sci-fi films zoals Alien en 2001: A Space Odyssey, en zet de nadruk op spanning en zelfontdekking in een onbekende omgeving.

Wat maakt Routine uniek in zijn genre?

Routine onderscheidt zich door zijn ouderwetse spelontwerp dat spelers aanmoedigt om zelf oplossingen en ontdekkingen te vinden, zonder dat ze constant worden geleid door aanwijzingen of markeringssystemen.

Routine is een hommage aan de horror- en sci-fi genres, en is geïnspireerd door films zoals Alien. De game neemt spelers mee naar een wereld met retro-futuristische technologie, waardoor ze zich kunnen verdiepen in de combinatie van oud en nieuw in een omgeving die lijkt te zijn losgemaakt uit de jaren '80. De combinatie van angstaanjagende beveiligingsrobots en de noodzaak om creatief te denken terwijl je de spookachtige ruimtes verkent, zorgt voor een spannende ervaring.