
RuneScape: Dragonwilds Onthult Spannend Survival Crafting
Mar 31, 2025 4:00 PMJagex presenteert RuneScape: Dragonwilds, een nieuwe open-world survival crafting game die zich afspeelt binnen het bekende RuneScape-universum. Dit spel verschilt mechanisch van de traditionele MMORPG's die Jagex heeft ontwikkeld. Spelers kunnen alleen of met drie anderen op avontuur gaan in Ashenfall, een vergeten continent op Gielinor. Het spel biedt een progressiesysteem met vaardigheden, crafting recepten en de mogelijkheid om Anima te gebruiken, een magische energie die tal van toepassingen heeft, zoals het oproepen van bijlen en het herstellen van wapens.
De uitdagingen in Ashenfall zijn talrijk, met vergeten geheimen en legendarische monsters, waaronder draken die vuur en chaos met zich meebrengen. Spelers zullen de Dragon Queen moeten verslaan, wat een spannende en uitdagende taak beloofd. Jon Bellamy, CEO van Jagex, benadrukt dat de feedback van de gemeenschap essentieel is geweest tijdens de ontwikkeling van Dragenwilds. Het spel gaat in de vroege toegang in de lente van 2025, en geïnteresseerde spelers kunnen het spel op Steam op hun verlanglijst zetten.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van RuneScape: Dragonwilds?RuneScape: Dragonwilds biedt een open wereld met survival elementen, coöperatieve gameplay, een uitgebreid vaardigheden- en progressiesysteem, en unieke magische elementen zoals Anima. Spelers kunnen ook bekende personages uit het RuneScape-universum tegenkomen terwijl ze hun avonturen beleven.
RuneScape is een iconische MMORPG die sinds 2001 spelers van over de hele wereld heeft verbonden. Met de introductie van Dragonwilds breidt Jagex zijn aanbod uit naar een nieuwe genre binnen het RuneScape-universum, waardoor het aantrekkelijk blijft voor zowel nieuwe als oude spelers. Het oorspronkelijke spel heeft in de loop der jaren verschillende uitbreidingen en updates ondergaan, wat getuigt van de blijvende populariteit en betrokkenheid van de community.

Alex Riverton
Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.
Volg ons
Fans
Fans
Fans

A survival-crafting RuneScape spinoff is a bold move—hopefully the magic and skill systems feel as rewarding as the OG grind. Early Access in 2025 means we’ve got time, but I’m already curious how Anima will shake up the usual survival loop. (Keeps it light but insightful, focuses on mechanics without rehashing nostalgia or polish talk.)

Survival crafting in the RuneScape universe sounds like a fresh twist—can’t wait to see if it captures that nostalgic charm while shaking up the formula. Early Access in 2025 gives Jagex plenty of time to polish, but I hope they keep the grind satisfying, not just punishing. (Keeps it casual, acknowledges the new direction, and touches on player expectations without echoing the existing comments.)