Russo broers keren terug om Avengers Doomsday, Secret Wars te regisseren

Jul 28, 2024 2:08 AM

Fans van de Marvel Cinematic Universe (MCU) kunnen zich opmaken voor groot nieuws. De Russo Brothers, bekend van hun werk aan "Avengers: Infinity War" en "Avengers: Endgame", keren terug om de nieuwe films "Avengers: Doomsday" en "Avengers: Secret Wars" te regisseren. Verrassend genoeg zal Robert Downey Jr., eerder bekend als Tony Stark/Iron Man, nu de rol van Dr. Doom op zich nemen. Deze onthulling werd gemaakt tijdens Marvel's San Diego Comic-Con panel, waar ook werd bevestigd dat Stephen McFeely, bekend van de Captain America-films en "Avengers: Endgame", de scripts voor beide films zal schrijven.

De vijfde "Avengers" film, oorspronkelijk getiteld "The Kang Dynasty", onderging een drastische verandering na het ontslag van Jonathan Majors, die Kang the Conquerer speelde, vanwege zijn veroordeling in een huiselijk geweld zaak. Destin Daniel Cretton, die aanvankelijk was aangesteld als regisseur, stapte ook terug om zich te concentreren op andere MCU-projecten, zoals een vervolg op "Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings".

Wat is de releasedatum voor "Avengers: Doomsday" en "Avengers: Secret Wars"?

"Avengers: Doomsday" staat gepland voor mei 2026, gevolgd door "Avengers: Secret Wars" op een nog nader te bepalen datum. Fans kunnen zich voorbereiden op een spannend nieuw hoofdstuk in het MCU met bekende gezichten in verrassende rollen.

De aanvankelijke titelverandering van "The Kang Dynasty" naar "Avengers: Doomsday" komt na de controverses rondom Jonathan Majors en laat zien hoe flexibel en dynamisch de plannen van Marvel Studios kunnen zijn. De terugkeer van Robert Downey Jr. als Dr. Doom belooft een spannende wending te geven aan het verhaal, dat ongetwijfeld hoge verwachtingen zal waarmaken.