Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl lancer tijden onthuld

Nov 20, 2024 9:09 AM

GSC Game World heeft de wereldwijde releasedata voor S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl bevestigd. De game wordt op 20 november 2024 gelanceerd, met een gelijktijdige release om 8 uur PT / 11 uur ET, en is vanaf de eerste dag beschikbaar op Xbox Game Pass. De ontwikkelaar heeft ook de minimale systeemeisen voor de PC bekendgemaakt, waarbij een Nvidia GeForce RTX 3070 Ti of AMD Radeon RX 6800 XT GPU en 32GB RAM vereist zijn voor optimale prestaties op de hoogste instellingen. De game biedt ondersteuning voor DLSS 3, wat gamers met een RTX 40-serie videokaart nóg meer prestatiekansen biedt. Bovendien heeft het team van GSC aangegeven dat ze de tijd hebben genomen om onverwachte fouten te verhelpen na eerdere vertragingen.

Wat zijn de systeemeisen voor S.T.A.L.K.E.R. 2?

De minimale systeemeisen voor S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl vereisen een Nvidia GeForce RTX 3070 Ti of AMD Radeon RX 6800 XT GPU en 32GB RAM voor de hoogste grafische instellingen, terwijl 16GB RAM volstaat voor de lagere instellingen. Daarnaast is 160GB aan SSD-opslag nodig.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl is het vervolg op de populaire S.T.A.L.K.E.R.-serie, die zich afspeelt in een alternatieve versie van de verbannen zone rondom Tsjernobyl. De serie staat bekend om zijn unieke mix van survival horror, open-world gameplay en elementen van RPG's. Dit nieuwe deel belooft een nog meeslepender ervaring met verbeterde graphics en gameplaymechanica, ondanks de uitdagende omstandigheden waaronder de ontwikkelaars hun werk moesten voortzetten vanwege de oorlog in Oekraïne.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons

Login or register to join the conversation
Bekijk meer artikelen