SAOEDI-ARABIË LANCEERT EERSTE DRAGON BALL THEMAPARK TER WERELD

Mar 22, 2024 1:46 PM

In het Koninkrijk Saudi-Arabië zal het allereerste themapark ter wereld geopend worden dat volledig gewijd is aan het universum van Dragon Ball. Dit nieuws komt samen met de viering van het 40-jarig jubileum van de originele Dragon Ball manga, en volgt kort op het overlijden van de Dragon Ball-schepper Akira Toriyama. Het park zal 500.000 vierkante meter beslaan en zeven verschillende themagebieden bevatten die gebaseerd zijn op de verschillende Dragon Balls, met meer dan 30 attracties en verschillende hotels en restaurants. Conceptafbeeldingen tonen iconische locaties zoals Kame House, Capsule Corporation en de planeet van Beerus, evenals een indrukwekkende 70-meter hoge Shenron achtbaan. Hoewel er nog geen officiële openingsdatum bekend is gemaakt, wordt verwacht dat de bouw binnenkort van start zal gaan.

Wat betekent de komst van het Dragon Ball themapark voor fans van de serie?

De komst van het Dragon Ball themapark biedt fans de unieke kans om zich onder te dompelen in de wereld van hun geliefde serie en de avonturen van Goku en zijn vrienden in het echt te ervaren.

Dragon Ball is een mediafranchise die een enorme invloed heeft gehad op de popcultuur wereldwijd. De franchise begon als een manga gecreëerd door Akira Toriyama in 1984 en is uitgegroeid tot een omvangrijk imperium met verschillende anime-series zoals de originele Dragon Ball, Dragon Ball Z, Dragon Ball GT en Dragon Ball Super. Naast de televisieseries zijn er ook vele films, videogames, speelgoed en andere merchandise uitgebracht. De verhalen volgen de avonturen van Goku, die met zijn vrienden de wereld beschermt tegen een veelheid aan vijanden, terwijl hij op zoek gaat naar de legendarische Dragon Balls, magische voorwerpen die, wanneer ze bijeengebracht worden, een draak oproepen die wensen kan vervullen.