Bioware heeft bevestigd dat ze overwogen hebben om multiplayer-elementen toe te voegen aan Dragon Age: The Veilguard, maar uiteindelijk besloten om vast te houden aan wat ze het beste doen: meeslepende single-player RPG's met geweldige verhaallijnen en onvergetelijke personages. Deze bevestiging kwam in een interview waarin Bioware's algemene manager, Gary McKay, onthulde dat tijdens de pre-productiefase er experimenten waren met multiplayer. Echter, ze realiseerden zich dat terugkeren naar de kern van hun succes, namelijk sterke verhalende single-player ervaringen, de juiste keuze was. Het besluit werd mede beïnvloed door de gemengde reacties op eerdere titels zoals Star Wars Jedi: Fallen Order en Anthem.

Waarom heeft Bioware besloten geen multiplayer toe te voegen aan Dragon Age: The Veilguard?

Bioware besloot geen multiplayer toe te voegen omdat ze zich wilden concentreren op hun sterkte in het vertellen van verhalen door middel van personages. Ze willen voortbouwen op het succes van hun klassieke single-player RPG's door een ervaring te bieden die diep en meeslepend is.

Dragon Age: The Veilguard is onderdeel van de populaire Dragon Age-serie van Bioware. De serie staat bekend om zijn sterke verhalen en complexe personages. Eerdere delen zoals Dragon Age: Origins en Dragon Age: Inquisition hebben talrijke prijzen gewonnen voor hun narratieve diepgang en wereldopbouw. Door vast te houden aan hun roots, hoopt Bioware opnieuw een onvergetelijke RPG-ervaring te leveren voor hun fans.