In een recent interview heeft Shuhei Yoshida, voormalig president van SIE Worldwide Studios, zijn mening gegeven over de richting die Sony inslaat met live-service games. Ondanks het enorme succes van Helldivers 2, dat in 12 weken tijd 12 miljoen exemplaren verkocht, was er veel kritiek op andere live-service projecten zoals Concord, dat snel werd stopgezet vanwege lage spelersaantallen. Deze flop kostte Sony naar verluidt zo'n $200 miljoen. Yoshida stelde dat Sony belangrijke lessen moet leren van zowel successen als mislukkingen, en suggereerde dat toekomstige titels de juiste timing en gebruikersbeoordelingen nodig hebben om concurrentie te vermijden.

Waarom heeft Sony Concord beëindigd?

Sony heeft Concord beëindigd omdat het spel niet de verwachte spelersaantallen behaalde en bovendien kampten met technische en ontwikkelingsproblemen die niet tijdig herkend werden.

Helldivers 2 is de opvolger van het populaire Helldivers en richt zich op coöp gameplay met een sterke focus op teamwork. Dit spel heeft bewezen dat met de juiste ontwikkeling een live-service game enorm succesvol kan zijn, terwijl Concord aantoont dat het riskant is om te investeren in minder succesvolle titels. Sony lijkt nu vastbesloten om de lessen van deze twee projecten te gebruiken om hun toekomstige strategie te verbeteren, waarbij ze zowel single-player als live-service games blijven ontwikkelen.