Silent Hill 2 Remake Patch 1.04 introduceert game-brekende bug

Oct 22, 2024 11:56 AM

De remake van Silent Hill 2 heeft zijn eerste grote update ontvangen met Patch 1.04, maar deze update introduceert ook een frustrerende bug die de voortgang van spelers kan verstoren. Spelers melden dat ze vast komen te zitten in het Labyrinth-gedeelte van het spel, dat essentieel is om verder te komen. Dit Labyrinth is een puzzel waarin spelers een kubus moeten manipuleren om muren te verplaatsen en nieuwe paden te openen. Na deze patch openen sommige paden echter niet meer, waardoor spelers eindeloos vastzitten. Zowel op PC als PlayStation 5 hebben spelers dit probleem ervaren, maar ontwikkelaar Bloober Team heeft hierop nog geen reactie gegeven. Voor PS5-gebruikers met een schijfversie van het spel is er een omslachtige oplossing door het spel te de-installeren en offline te spelen zonder de update. Ondanks dat Patch 1.04 technische problemen heeft aangepakt, blijft de voortgangsbrekende bug ongecorrigeerd. Het spel werd op 8 oktober uitgebracht en kreeg lovende kritieken en sterke verkopen, waardoor de nieuwsgierigheid naar toekomstige inhoud binnen de horrorfranchise toeneemt.

Wat zijn de mogelijke oplossingen voor de voortgangsbrekende bug in Silent Hill 2?

Op dit moment kunnen PS5-gebruikers met een schijfversie een workaround proberen door het spel te de-installeren, hun console offline te zetten en het opnieuw te installeren zonder de update. Dit is echter een tijdelijke oplossing en spelers hopen dat Bloober Team snel met een hotfix komt om het probleem permanent te verhelpen.

Silent Hill 2, oorspronkelijk uitgebracht in 2001, wordt vaak beschouwd als een van de beste horror videogames aller tijden. De remake brengt de angstaanjagende sfeer en verhaalelementen naar hedendaagse gaming met moderne graphics en gameplaymechanismen. De franchise heeft een trouwe fanbase opgebouwd gedurende de jaren, en sinds de aankondiging van de remake zijn de verwachtingen hooggespannen voor meer content en mogelijke vervolgen in de toekomst.