Silent Hill-bedenker onthult schokkende details over Slitterhead

Jun 07, 2024 11:47 PM

Keiichiro Toyama, de bedenker van de originele Silent Hill, heeft na vier jaar ontwikkeling zijn nieuwe game Slitterhead klaar voor release. Slitterhead, een horror-actie-avontuur ontwikkeld door Bokeh Game Studio, staat gepland voor een release in november. In deze game kun je meerdere personages bezitten en besturen, wat een sleutelelement is van het gameplay-mechanisme. De stad in Slitterhead is gebaseerd op een fictieve Aziatische stad uit de vroege jaren '90 en biedt een nostalgische terugblik op vervlogen tijden. De inspiratie voor de monsters in de game kwam deels uit Chinese folklore, specifiek de Yegouzi, een wezen dat menselijk brein eet. Toyama legt ook uit dat, hoewel de game actiegericht is, er ontdekkingsmomenten en uitdagingen zijn die spelers verwacht worden te overwinnen. Een befaamde naam, Akira Yamaoka, de componist van de originele Silent Hill, heeft ook bijgedragen aan de soundtrack van Slitterhead. De game zal beschikbaar zijn op PS5, PS4, Xbox Series X|S en PC.

Wat maakt Slitterhead uniek ten opzichte van andere horror-actiegames?

Slitterhead onderscheidt zich door de mogelijkheid om verschillende personages in de stad te bezitten en daardoor diverse perspectieven en vaardigheden te ervaren. Dit unieke mechanisme, gecombineerd met een authentieke sfeer van een Aziatische stad en de goed uitgewerkte horror-elementen, zorgt voor een uitdagende en meeslepende game-ervaring.

Extra achtergrondinformatie: Keiichiro Toyama is beroemd om zijn werk aan de originele Silent Hill, een game die de standaard zette voor psychologische horror. Dit, samen met zijn werk aan Siren en Gravity Rush, maakt hem een erkende naam in de game-industrie. Slitterhead is de eerste titel van het door hem opgerichte Bokeh Game Studio, wat veel verwachtingen met zich meebrengt van zowel fans als critici.