Horror fans kunnen zich voorbereiden, want enkele retailers hebben de straatdatum van Silent Hill f gebroken, waardoor sommige spelers het spel eerder hebben ontvangen. De officiële releasedatum is gepland voor 25 september, of 23 september voor de digitale deluxe editie. Spelers hebben al hun eerste ervaringen gedeeld, waaronder spannende ontmoetingen en jumpscares. Gelukkig houden de meeste spelers spoilers voor zichzelf, maar het is verstandig om op sociale media waakzaam te zijn en mogelijk bepaalde termen te dempen om jezelf te beschermen tegen spoilers. Silent Hill f, ontwikkeld door Neobards Entertainment, heeft een grotere focus op melee-gevechten en actie in vergelijking met de remake van Silent Hill 2. Serieproducent Motoi Okamoto heeft daarnaast kritiek geuit op vergelijkingen tussen Silent Hill f en soulslike games, en benadrukt dat veel van de elementen afkomstig zijn van klassieke Silent Hill-titels.
Wat zijn de belangrijkste kenmerken van Silent Hill f?Silent Hill f is gericht op actie en melee-gevechten, met een aanpak die veel elementen uit de klassieke Silent Hill-games integreert. De ontwikkeling is in handen van Neobards Entertainment met een script van Ryukishi07 en muziek van Akira Yamaoka. Dit maakt het een spannende toevoeging aan de geliefde franchise.
Silent Hill f is een nieuwste toevoeging aan de iconische Silent Hill-serie van Konami, die zijn oorsprong heeft in 1999. De franchise staat bekend om zijn intense horrorervaringen en intrigerende verhalen. De aankomende titel markeert een nieuwe richting, met een sterke nadruk op actie, maar behoudt tevens de elementen die fans gewend zijn van de eerdere titels.
Reacties
Ryukishi07's involvement has me cautiously optimistic—his knack for psychological dread could mesh perfectly with Silent Hill's vibe. Also, hearing the combat isn't going full soulslike is a relief; keeps it feeling like the series we love.
Honestly, I'm just hyped to see Ryukishi07's storytelling meet Silent Hill's atmosphere—that combo could be next-level unsettling. And props to the devs for keeping the action grounded without going full soulslike; feels like a smart evolution.