Skyrim-ontwikkelaars hielden stiekem knipmateriaal achter voor modders

Feb 02, 2024 8:40 PM

Kun je gesneden content in Skyrim door mods herstellen?

Jazeker, dankzij de Bethesda-ontwikkelaars is er bewust besloten om gesneden content niet volledig te verwijderen uit Skyrim, maar slechts 'los te koppelen', zodat modders dit later zouden kunnen terugvinden en gebruiken. Tijdens een interview heeft voormalig Bethesda-ontwikkelaar Joel Burgess bevestigd dat hij en zijn team hadden gehoopt de weggelaten content aan de hand van deze 'broodkruimels' beschikbaar te stellen voor de modderscommunity. Hierdoor is veel van wat niet in de uiteindelijke versie van Skyrim terecht kwam - waaronder de arena in Windhelm - alsnog toegankelijk gemaakt door de fans.

Buiten de kleine easter eggs, zou ook de burgeroorlog van Skyrim oorspronkelijk een veel dynamischer element van het spel zijn geweest, waarbij elke stad door elke factie ingenomen kon worden en gevechten om sleutellocaties als Fort Sungard een veel grotere rol zouden spelen. Het kommentaar van Burgess wijst op een diepgang in het spel die indrukwekkend is, zeker gezien de ontwikkelgesprekken plaatsvonden voor de release van Skyrim in 2011.

Bijgevoegd extra achtergrondinformatie over Skyrim:

Skyrim, voluit The Elder Scrolls V: Skyrim, is een open-wereld actie-RPG ontwikkeld door Bethesda Game Studios en uitgebracht in 2011. Het spel wordt geprezen om zijn uitgebreide wereld, diepe lore en vrijheid voor spelers om hun eigen pad te kiezen. Door de jaren heen heeft Skyrim een loyale fanbase opgebouwd en heeft het ontelbare mods ontvangen, die van grafische verbeteringen tot geheel nieuwe gameplay elementen variëren. Naast de originele game zijn er meerdere edities en remasters uitgebracht, waaronder de Skyrim Anniversary Edition. Het levendige mod-gemeenschap blijft het spel nieuw leven inblazen, ver voorbij wat de originele ontwikkelaars voor mogelijk hielden.

Mr. Bison Mr. Bison commented on: 2024-02-02 20:54:05
It's fascinating to see how the dedication of modders has uncovered the hidden gems left behind in Skyrim's game files. The idea of a more dynamic civil war narrative, complete with changing city allegiances and strategic battles, adds another layer of appreciation for the game's potential depth. It's a testament to the enduring creativity and community-driven evolution that keeps Skyrim relevant even a decade after its initial release.