Slechte kaas staat op het punt om binnenkort op pc uit te komen

Oct 16, 2024 2:00 PM

Bad Cheese is aangekondigd als een eerste-persoons psychologische horrorgame, ontwikkeld door Simon Lukasik en uitgegeven door Feardemic. Deze unieke game, die zich richt op de belevenissen van een muis in een disfunctioneel gezin, wordt in 2025 uitgebracht voor PC. Spelers zullen taken moeten voltooien, snacks vinden, en navigeren door de complexe gezinsdynamiek terwijl ze de gruwelijke realiteit ervaren van een kind-muis die probeert normaal te blijven in een abnormale omgeving. De handgetekende artstijl doet denken aan oude 16mm filmcartoons, wat de sfeer van de game verder versterkt. Bekijk de aankondigingstrailer en de eerste screenshots voor een glimp van wat komen gaat.

Wat is de setting van Bad Cheese?

Bad Cheese speelt zich af in een huis waar een muis een weekend doorbrengt met zijn disfunctionele vader terwijl zijn moeder weg is. Het spel onthult de intriges en geheimen binnen het gezin, waarbij elke kast een duister geheim herbergt.

Bad Cheese is een opvallende toevoeging aan het genre van psychologische horror. Het combineert elementen van kinderlijke onschuld met volwassen thema's, en het handgetekende ontwerp biedt een nostalgische, maar daardoor ook verontrustende atmosfeer. De game belooft de speler onder te dompelen in een indringende ervaring door gebruik te maken van emotionele storytelling in combinatie met unieke gameplaymechanismen.