Tien jaar na de originele release is Smite 2 aangekondigd; de game komt naar PC, PlayStation 5 en Xbox Series X|S en belooft een grote stap voorwaarts te zijn met gebruik van Unreal Engine 5. Spelers kunnen zich verheugen op een compleet vernieuwde game-ervaring, met een vernieuwing van zowel de visuele aspecten als de gameplay. Er is sprake van veranderingen in de klassieke 5v5-kaart en aanpassingen in de manier waarop personages gebouwd worden, met een nieuw zesde itemslot en gestroomlijnd aankoopproces voor items. Daarnaast introduceert Smite 2 twee hoofdbronnen van kracht voor de goden: kracht en intelligentie, die het mogelijk maken om je spelpersonages op verschillende manieren op te bouwen.

Bestaande Smite-spelers worden beloond voor hun eerdere tijd en investeringen met Legacy Gems, een nieuwe valuta in Smite 2 die gelijk staat aan elke door hen uitgegeven gem in Smite 1 en kan worden gebruikt voor de helft van de prijs bij de meeste microtransacties. Ook zullen spelers die voldoende Divine Legacy-doelstellingen halen, unieke beloningen ontvangen, waaronder skins en cosmetica voor Smite 2. Het spel bevindt zich momenteel in de fase van alpha tests, gepland voor de lente van 2024, met nog geen definitieve releasedatum voor Smite 2.

Wat maakt Smite 2 anders dan zijn voorganger?

Smite 2 onderscheidt zich van de originele game door een geheel nieuwe game-ervaring te bieden met een zesde itemslot, power stats die de gameplay aanpassen en een vernieuwd systeem voor het bouwen van personages, allemaal ontwikkeld op Unreal Engine 5. Daarnaast beloont het trouwe spelers van het eerste uur met Legacy Gems en Divine Legacy-beloningen.

Als extra achtergrondinformatie, Smite is een third-person multiplayer online battle arena (MOBA) game ontwikkeld en uitgegeven door Hi-Rez Studios. In Smite nemen spelers de controle over een god of andere mythologische figuur en nemen ze deel aan teamgebaseerde gevechten, met als doel het verslaan van vijandelijke teams en hun Titan. De game verschilt van traditionele MOBA-games door de derde-persoonsperspectief, waardoor de game meer aanvoelt als een actie-RPG. Sinds de release van het originele Smite zijn er veel updates en seizoensgebonden evenementen geweest, waarmee een loyale fanbasis is opgebouwd.