David Hayter, de oorspronkelijke stemacteur van Snake in de Metal Gear Solid-serie, heeft eindelijk Metal Gear Solid V: The Phantom Pain gespeeld, nadat hij jarenlang huiverig was het spel te benaderen. Hij voelde dat het spelen van de game, waarin hij werd vervangen door Kiefer Sutherland, een '60 uren durende vernedering' zou zijn. Door de afstand in de tijd heeft Hayter zijn mening veranderd en nu noemt hij het spel 'geweldig'. Na een ontmoeting met Sutherland heeft hij ook hem vergeven, wat zijn herstel van de situatie verder versterkt. Dit markeert een significant moment in de geschiedenis van de franchise, waarin Hayter aangeeft dat de gameplay innovatief is door spelers in staat te stellen verschillende strategieën te gebruiken. Het spel wordt vaak geprezen om zijn diepgaande speelmechanica en is door veel critici als een meesterwerk bestempeld.

Wat maakt Metal Gear Solid V: The Phantom Pain zo bijzonder?

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain wordt geprezen om zijn open wereld en de vrijheid die het biedt aan spelers om verschillende aanpakken te kiezen in gameplay. Het spel biedt unieke scenario's waarbij spelers de creatieve vrijheid hebben om tactieken te ontwikkelen en verschillende routes naar hun doelwitten te volgen.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, ontwikkeld door Kojima Productions, werd uitgebracht in 2015 en is het laatste deel van de Metal Gear Solid-serie dat werd geleid door Hideo Kojima. Het spel speelt zich af tijdens de Koude Oorlog en volgt de avonturen van Big Boss, terwijl het thema's van oorlog, verraad en identiteit verkent. De game staat bekend om zijn combinatie van stealth en actie, evenals zijn rijke verhaal en complexe personages die de franchise zo populair hebben gemaakt. Het heeft talloze prijzen gewonnen en wordt vaak beschouwd als één van de beste videogames aller tijden.