Sony blijft toegewijd aan het ontwikkelen van een divers en veerkrachtig portfolio van live service games. Dit werd benadrukt tijdens een jaarlijkse zakelijke presentatie, waar CEO Hermen Hulst sprak over de aanstaande games Marathon en Fairgames. Ondanks eerdere mislukkingen in de live service sector, zoals de ophef rond Marathon, ziet Sony kansen in de evolutie van hun aanbod. Helldivers 2 werd geprezen als een groot succes en dient als inspiratie voor nieuwe projecten. Hulst vermeldde dat Marathon 'innovatief en gedurfd' is, maar de game heeft te maken met aanzienlijke problemen, zoals een daling van het aantal spelers in de alpha-test. Fairgames, een coöperatieve heist-game, is ook uitgesteld vanwege de vertrek van een belangrijke ontwikkelaar en heeft te kampen met negatieve feedback. Ondanks deze uitdagingen blijft Sony vastbesloten om zijn plek in de live service-markt te handhaven.

Wat zijn de grootste uitdagingen van de nieuwe live service games van Sony?

De grootste uitdagingen zijn onder meer het behoud van een actieve spelersbasis, technische problemen en negatieve feedback over gameplay-elementen. Marathon verloor tijdens de alpha-test 80% van zijn spelers terwijl Fairgames is uitgesteld vanwege zorgen over de ontwikkeling en personeel wijzigingen.

Marathon, ontwikkeld door Bungie, is een extraction shooter die in de schijnwerpers staat vanwege zijn controversiële items en ontwerpfouten. Bungie, bekend van de Destiny franchise, heeft een complexe geschiedenis met live service games en moet nu het vertrouwen van de spelers terugwinnen terwijl het werkt aan innovaties en kwaliteitsverbeteringen.