Sony heeft zijn anime-business verder versterkt en vergelijkt het nu met de beginjaren van de PlayStation. Toshimoto Mitomo, de Chief Strategy Officer van Sony, vertelde dat de anime-business zich in een fase bevindt die vergelijkbaar is met de periode tussen de lancering van de PS1 en PS2. In augustus 2021 voltooide Sony de overname van Crunchyroll voor 1,175 miljard dollar. Daarnaast verhoogde het bedrijf recent zijn aandelen in Kadokawa, de eigenaar van FromSoftware, om samen anime-projecten te produceren en wereldwijde distributie uit te breiden. Ook heeft Sony een belang van 2,5 procent verworven in Bandai Namco om nog meer groei in de anime-markt te stimuleren. Mitsomo's opmerkingen geven aan dat Sony's anime-business klaar is voor explosive groei, wat wordt getoond door het recordsucces van de release van Demon Slayer: Infinity Castle in Japan, dat het grootste openingsweekend ooit noteerde.

Hoe beïnvloedt Sony's investeringen in anime de game-industrie?

Sonys investeringen in anime kunnen een significante impact hebben op de game-industrie, vooral met de mogelijkheid om populaire game-franchises om te zetten in anime-series en films, wat kan leiden tot een grotere betrokkenheid van fans en een breder publiek voor hun games.

Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba is een enorm populaire anime en manga-serie die zich richt op Tanjiro Kamado, een jonge jongen die demonjager wordt nadat zijn gezin door demonen is uitgeroeid. De serie heeft wereldwijd succes geboekt en heeft een grote fanbase opgebouwd, wat aantoont dat de crossover tussen gaming en anime steeds dichterbij elkaar komt, vooral met de betrokkenheid van Sony.