Sony's chief financial officer Lin Tao heeft erkend dat de live-service strategie van PlayStation "niet helemaal soepel verloopt". Dit gebeurde na een reeks van hoge profiels mislukkingen, vertragingen en annuleringen. Bungie's onafhankelijkheid zal ook verminderen nu het wordt geïntegreerd in PlayStation Studios. De plannen om 12 live-servicegames tot 2026 uit te brengen, zijn beïnvloed door fouten na de vertrek van de voormalige PlayStation-baas Jim Ryan in 2023. Enkele belangrijke projecten zijn geannuleerd, zoals de multiplayer van The Last of Us, en er zijn zorgen over de toekomstige rol van Bungie binnen het bedrijf.
nOndanks de tegenslagen blijft Sony toegewijd aan de productie van een diverse portfolio van live-service titels, met de verwachte lancering van Marathon, Bungie's PvP-project. De huidige ontwikkelingen geven aan dat Sony lessen wil trekken uit eerdere fouten en zich richt op een meer succesvolle toekomst voor live-servicegaming. Lin Tao gaf aan dat ondanks de uitdagingen er veranderingen zijn geweest in de afgelopen vijf jaar, met titels zoals Helldivers 2 en Destiny 2 die nu bijdragen aan stabiliteit.
Wat zijn de recente problemen met Sony's live-service strategie?Sony's live-service strategie staat onder druk door een aantal hoge profiels mislukkingen, vertragingen en annuleringen van projecten. Dit omvat de annulering van meerdere aangekondigde live-servicegames en een verminderde onafhankelijkheid voor Bungie na zijn overname.
Marathon is een aankomende first-person shooter van Bungie, die zich richt op PvP-ervaringen. Dit project is opnieuw gepresenteerd, maar is vertraagd na een negatieve ontvangst. Er zijn hoge verwachtingen voor de release, die nu binnen het huidige fiscale jaar van Sony verwacht wordt, al is er geen garantie voor een specifieke datum.
Reacties
Sony’s live-service pivot feels like watching a speedrunner fumble the early game—rough start, but they’ve got the skill and resources to recover. Let’s hope they don’t pull a No Man’s Sky and need years to stick the landing.
Live-service games are a tough nut to crack, and even Sony’s hitting some bumps—guess not every studio can pull off a Helldivers 2. Still, if anyone can course-correct with big IPs like Destiny in their pocket, it’s them.