In een recent interview werd onthuld dat de geluidseffecten in Donkey Kong Bananza, een game die in juli 2025 voor de Switch 2 uitkwam, op unieke wijze zijn verwerkt. Producer Kenta Motokura onthulde dat het geluid dat klinkt bij het graven in het spel daadwerkelijk het geluid is van iemand die een watermeloen eet. De geluidsstudio kocht echte watermeloenen en maakte opnamen, hoewel deze sessies niet zonder stress waren; er konden maar weinig opnamen worden gemaakt. Geluidsdirecteur Naoto Kubo sprak verder over de toewijding van het team om verschillende geluiden vast te leggen en aan te passen voor de game. Geluidseffecten variëren afhankelijk van wat Donkey Kong in het spel aanraakt, en de geluiden zijn met zorg gemaakt door echte objecten te gebruiken, zoals appels en hamburgers.
Hoe zijn de geluidseffecten in Donkey Kong Bananza gemaakt?De geluidseffecten in Donkey Kong Bananza zijn gemaakt door echte geluiden van objecten te recorden en deze aan te passen. Het team gebruikte watermeloenen, appels en zelfs metalen objecten uit de bouwmarkt om de meest authentieke geluiden te creëren, waarbij ze veel tijd investeerden in het afstemmen van deze effecten.
Donkey Kong Bananza is een avontuurlijke game waarin spelers de iconische Donkey Kong besturen. In een kleurrijke open-wereldomgeving kunnen ze door te slaan, te graven en te verkennen verschillende schatten ontdekken. De aandacht voor detail, zowel in geluid als gameplay, geeft de game een unieke charme en heeft bijgedragen aan de populariteit ervan onder spelers. De combinatie van plezierige gameplay en creatieve audioproductie maakt het een onderscheidende titel binnen de Nintendo serie.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!