Na bijna zeven jaar zonder een grote update, heeft Geometry Dash een significante update ontvangen net voor de feestdagen. Deze update heeft het mogelijk gemaakt voor spelers om met de vernieuwde level editor van het ritme platformspel bekende games te imiteren, zoals Mario Kart, Five Nights at Freddy's en Yume Nikki. De update, versie 2.2, uitgebracht door RobTop op 19 december, introduceert een nieuwe spelmodus, een nieuw hoofdniveau, en belangrijke nieuwe functies in de level editor. Deze omvatten nieuwe shader effecten, een particle editor en camerabeheer. Spelers hebben al indrukwekkende recreaties van populaire spellen gedeeld op sociale media, waaronder enkele in 3D, ondanks dat de level editor volledig 2D is. Sinds de update heeft Geometry Dash records gebroken op Steam Charts wat betreft het aantal gelijktijdige spelers. Het blijkt dat de creativiteit van spelers geen grenzen kent, wat opnieuw wordt onderstreept door de vraag of Geometry Dash ook Doom zou kunnen afspelen.

Kan Geometry Dash ook 3D-spellen nabootsen ondanks zijn 2D-editor?

Zeker, enkele creatieve spelers hebben al indrukwekkende 3D-achtige levels gecreëerd die laten zien dat de nieuwe tools in de level editor het mogelijk maken om voorbij de originele 2D-beperkingen van het spel te gaan.

Geometry Dash is een ritme-gebaseerde platformer die oorspronkelijk werd uitgebracht in 2013. Het spel staat bekend om zijn uitdagende levels en de uitgebreide community die zelf levels creëert. Met de komst van update 2.2 heeft de community een scala aan nieuwe tools tot hun beschikking gekregen, wat resulteert in een ware revolutie in de manier waarop spelers het spel ervaren en aanpassen. Deze ontwikkelingen tonen aan hoe een toegewijde community en voortdurende ondersteuning door ontwikkelaars een spel jaren na de oorspronkelijke release relevant en fris kunnen houden.