Fans van de The Legend of Zelda-serie kijken reikhalzend uit naar de mogelijkheid om als het personage Zelda te spelen. In een interview met de ontwikkelaars Eiji Aonuma en Hidemaro Fujibayashi over "Zelda: Tears of the Kingdom" werd de potentie voor een speelbare Zelda in toekomstige releases besproken. Ondanks dat Zelda niet speelbaar was in het recent uitgebrachte avontuur, had ze toch een belangrijke rol in de ontwikkeling van het verhaal. Een opmerkelijk moment was haar transformatie in een onsterfelijke draak om het Master Sword aan Link over te brengen, wat een belangrijk element van het spel vormde.

Aonuma en Fujibayashi gaven aan dat er altijd ruimte is voor discussie over de rol van Zelda en de mogelijkheid dat ze in de toekomst speelbaar kan worden. Over de vraag of Link en Zelda een liefdesrelatie hebben, laten de ontwikkelaars het aan de verbeelding van de spelers over, door aan te geven dat alles wat het team wilde overbrengen al in het spel zit.

Het artikel onthult ook dat "Zelda: Tears of the Kingdom" niet-lineaire verhaalelementen bevat, waarbij spelers de waarheid op verschillende punten in het spel kunnen ontdekken, afhankelijk van hun ontdekkingsreis. De ontwikkelaars benadrukken dat ze het spel hebben ontworpen met veel vrijheid voor de speler om te verkennen en mysteries te ontrafelen zonder beperkingen.

Extra achtergrondinformatie: "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom" is een vervolg op de bekroonde game "The Legend of Zelda: Breath of the Wild". Net als zijn voorganger belooft het een open wereld avontuur te zijn waarin de speler als Link Hyrule verkent. De game is ontwikkeld door Nintendo en bouwt voort op de rijke geschiedenis van de Zelda-serie, die bekend staat om zijn innovatieve gameplay en meeslepende verhalen.

Zal Zelda een speelbaar personage zijn in toekomstige Zelda-games?

Volgens de recente interviews met de ontwikkelaars staat de deur open voor de mogelijkheid dat Zelda in de toekomst speelbaar wordt, maar er zijn nog geen concrete plannen bevestigd.