In de nieuwste dev chat onthulde Riot Games meer details over de ontwikkeling van hun aanstaande vechtspel 2XKO (ook bekend als Project L). Deze onthulling ging in op de volgorde waarin de eerste vier kampioenen - Ekko, Ahri, Darius en Yasuo - zijn ontwikkeld. Darius werd als eerste gekozen vanwege zijn evenwichtige snelheid van aanvallen, waardoor hij als basis diende om het spel te ontwikkelen. Ahri hielp bij het ontwikkelen van het projectielsysteem van het spel door haar hoge mobiliteit en eenvoudige projectielen. Vervolgens werden Ekko en Yasuo toegevoegd om de verscheidenheid in speelstijlen te verbreden, waarbij Ekko dient als een all-rounder en Yasuo als een beginnersvriendelijk personage met een diepgaandere gameplay voor gevorderde spelers. Deze informatie kwam naar buiten via een tweet van Maxine Virtue, een van de producers achter 2XKO. Fans verwachten meer updates en onthullingen tijdens Evo Japan in april.

Wat was de ontwikkelvolgorde van de eerste kampioenen in 2XKO van Riot Games?

De ontwikkelvolgorde van de eerste vier kampioenen in 2XKO begon met Darius, gevolgd door Ahri, waarna Ekko en Yasuo kwamen.

2XKO (Project L) van Riot Games wordt een vechtspel dat is gebaseerd op personages uit het populaire spel League of Legends (LoL). Het project werd voor het eerst aangekondigd in 2019 en beloofde de diepgaande wereld en de personages van LoL naar het vechtspelgenre te brengen. Het feit dat dit spel zich richt op de LoL-community en vechtspelenthousiasten, maakt de ontwikkeling en de keuzes achter de kampioenenselectie bijzonder interessant voor fans van beide genres. Met de bekendmaking van de volgorde van ontwikkelde kampioenen biedt 2XKO uniek inzicht in hoe het spel vorm krijgt en hoogstwaarschijnlijk zal dit soort informatie de hype rond het aankomende spel blijven voeden.