Ontwikkelaar SuperNatural was bezig met een nieuwe snowboardgame, een project gezien als de spirituele opvolger van de populaire SSX-franchise. Dit avontuur werd echter vroegtijdig beëindigd door uitgever 2K, zonder daarvoor een specifieke reden te geven. Dit nieuws kwam naar buiten via een ex-medewerker van SuperNatural tijdens een interview met IGN. Het exacte stadium waarin de ontwikkeling zich bevond is onbekend. Fans van de serie zullen zich de originele SSX herinneren die in 2000 op de PlayStation 2 verscheen, met de laatste editie uit 2012 voor de PlayStation 3 en Xbox 360.

Welke game deed dienst als inspiratie voor de geannuleerde snowboardgame van SuperNatural?

De geannuleerde snowboardgame van SuperNatural was geïnspireerd op de SSX-serie, een populaire reeks snowboardgames die oorspronkelijk begon op de PlayStation 2 in het jaar 2000.

De SSX-serie staat bekend om zijn arcade-achtige, over-the-top snowboardactie en werd ontwikkeld door EA Canada. De serie omarmt een breed scala van karakters en locaties, met een sterke nadruk op snelheid, tricks en de dynamische omgeving. Elke game heeft zijn eigen unieke kenmerken, maar allemaal dragen ze bij aan een enerverende snowboardervaring die zowel solo als in multiplayer te spelen is. De meest recente game, simpelweg 'SSX' genaamd, werd uitgebracht in 2012 en kreeg lof voor de vernieuwende gameplay en de online functies, waardoor spelers hun runs en scores konden vergelijken met die van vrienden.