Star Wars Acolyte Clip Toont Gevecht Tussen Jedi Meester en Ex-Padawan

May 22, 2024 1:00 PM

IGN heeft de allereerste clip van Star Wars: The Acolyte uitgebracht, die op 4 juni met de eerste twee afleveringen op Disney+ verschijnt. In deze intense gevechtsscene neemt Jedi Master Sol (Lee Jung-jae) het op tegen Mae (Amandla Stenberg), een gevaarlijke krijger uit zijn verleden. Sol onderzoekt de schokkende moorden op meerdere Jedi, maar ontdekt dat niet alles is wat het lijkt. De serie speelt zich af tussen de High Republic-periode en de prequels, ongeveer 100 jaar voor The Phantom Menace. Acolyte-showrunner Leslye Headland heeft de serie beschreven als "Frozen meets Kill Bill" en haalt inspiratie uit de Clone Wars aflevering The Wrong Jedi. Ze zegt dat The Acolyte de status quo van het Star Wars-universum zal bevragen en belicht hoe macht en moraal in dit tijdperk in elkaar steken. Naast Stenberg en Jung-jae, spelen ook Manny Jacinto, Dafne Keen, Charlie Barnett, Jodie Turner-Smith, Rebecca Henderson, Dean-Charles Chapman, Joonas Suotamo en Carrie-Anne Moss mee in de serie.

Wat maakt de High Republic-periode uniek binnen het Star Wars-universum?

De High Republic-periode wordt gekenmerkt door een tijd van vrede en welvaart waarin de Jedi op het hoogtepunt van hun macht zijn. Het is een tijd van expansie en groei binnen de Republiek, en deze periode is grotendeels onontgonnen in bestaande Star Wars-media, wat het een fascinerende setting maakt voor nieuwe verhalen zoals The Acolyte.

Star Wars: The Acolyte heeft als doel om een nieuwe kijk op het Star Wars-universum te bieden door de verhalen te vertellen vanuit het perspectief van de schurken. De serie belooft niet alleen spannende actie en intriges, maar ook diepere vragen over macht, moraal, en de rol van de Jedi binnen de maatschappij. Door deze verhalen te plaatsen in de context van de High Republic, biedt The Acolyte een unieke kans om nieuwe aspecten van het Star Wars-universum te verkennen.