STAR WARS Jedi: Survivor Ontwikkelaars Werken naar verluidt aan Mandalorian Spel

Feb 18, 2024 11:54 AM

Volgens een recent rapport van Insider Gaming werkt Respawn Entertainment, de ontwikkelaar achter Star Wars Jedi: Survivor, nu aan een videogame gebaseerd op The Mandalorian. Het zou gaan om een first-person shooter waarin spelers in de huid kruipen van een Mandaloriaanse premiejager, gesitueerd in de periode van het Galactische Rijk, tussen de film "Revenge of the Sith" en "Return of the Jedi".

Spelers kunnen in de game premies innen, dode of levende doelwitten vangen, en gebruik maken van diverse wapens en gadgets zoals een polsraket, grijphaak en een vizier om vijanden en doelwitten te markeren. Beloofd wordt een snelle gameplay, mede mogelijk gemaakt door de iconische jetpack van de Mandalorian waarmee spelers snel door de levels kunnen bewegen. Ondanks dat het geen open-wereld game is, zal de actie zich afspelen op verschillende planeten in het Star Wars universum. Over de lancering en de mogelijke multiplayer functie is nog niets bekend, maar het spel wordt niet eerder dan over één of twee jaar verwacht.

Is er al een releasedatum bekend voor de nieuwe Mandalorian game?

Nee, er is nog geen releasedatum bekend voor de Mandalorian game. Men verwacht dat deze nog minimaal een jaar of twee in ontwikkeling zal zijn.

Respawn Entertainment geniet erkenning voor hun bekwaamheid in het ontwikkelen van boeiende actiegames, zo ook met hun recente titel Star Wars Jedi: Survivor. Een Mandalorian-game zou een interessante toevoeging zijn aan het Star Wars-gaminguniversum, dat al rijk is aan verhalen en verschillende genres. Het feit dat dit nieuwe spel volgt op de populaire Disney+ serie "The Mandalorian", vergroot de hype rondom de geanticipeerde release. Fans van Star Wars en met name van het personage van de Mandalorian kijken reikhalzend uit naar meer concrete informatie over dit project.