Starbreeze heeft zijn Dungeons and Dragons-project, code gekend als Project Baxter, geannuleerd om zich te concentreren op de Payday-franchise. Dit besluit komt twee jaar nadat het project werd aangekondigd, met een geplande releasedatum in 2026. Het bedrijf geeft aan dat de middelen effectiever kunnen worden ingezet door de focus te leggen op de Payday-serie, die wereldwijd meer dan 50 miljoen spelers heeft aangetrokken en bijna SEK 4 miljard aan bruto-inkomsten heeft gegenereerd. CEO Adolf Kristjansson bevestigde dat het studio zich wil richten op het versnellen van de groei van de franchise en het aanbieden van betere inhoud voor spelers.

nWaarom heeft Starbreeze het Dungeons and Dragons-project geannuleerd?

Starbreeze heeft het project geannuleerd om zich te kunnen concentreren op de groei van de Payday-franchise, die wordt gezien als hun meest iconische intellectuele eigendom in de game-industrie. Het bedrijf hoopt door deze beslissing sneller nieuwe inhoud te kunnen ontwikkelen en hun positie in het genre van overvallen te versterken.

Payday is een populaire coöperatieve first-person shooter-serie die spelers in de rol plaatst van criminelen die overvallen uitvoeren. De franchise begon in 2011 met Payday: The Heist en heeft sindsdien meerdere sequels en spin-offs gekend. De games zijn beroemd om hun strategische gameplay en de mogelijkheid tot samenwerking met vrienden, wat heeft bijgedragen aan hun lange levensduur en aantrekkingskracht bij gamers.