Starfield wordt door Bethesda's design director Emil Pagliarulo beschouwd als een van de beste games die het bedrijf ooit heeft gemaakt, ondanks dat het niet iedereen aanspreekt. Met de release van de langverwachte Shattered DLC, kunnen spelers nu de interessante factions van het spel beter ervaren. Pagliarulo beschrijft Starfield als technisch indrukwekkend en uniek in zijn soort, met een combinatie van immersie, actie en RPG-elementen die het onderscheidt van andere Bethesda titels zoals Fallout en The Elder Scrolls. De ontwikkeling van Starfield was een grote uitdaging, omdat het team streefde naar een compleet nieuwe IP met een eigen identiteit.

Is Starfield echt de beste game die Bethesda ooit heeft gemaakt?

Het is afhankelijk van persoonlijke voorkeur. Pagliarulo gelooft dat Starfield een unieke ervaring biedt die zich onderscheidt van eerdere Bethesda titels, maar of het als de beste game wordt beschouwd, hangt af van wat spelers zoeken in een game.

Starfield is een openwereld RPG van Bethesda die zich afspeelt in de ruimte en spelers in staat stelt om verschillende planeten te verkennen. Met zijn release heeft het de gaminggemeenschap verdeeld, met sommige spelers die het prijst om zijn unieke gameplay en wereld, terwijl anderen vinden dat het niet voldoet aan de hoge verwachtingen. De additionele Shattered Space DLC belooft verdere verdieping in het verhaal en de gameplay-mechanica, wat voor veel fans een reden tot blijdschap is.