Quantcast
STARFIELD Quest Designer Onthult Harde Realiteit van Game Development
Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtReview overzicht

STARFIELD Quest Designer Onthult Harde Realiteit van Game Development

Mar 21, 2024 3:19 PM

Waarom was de laatste quest van Starfield zo haastig samengesteld?

Will Shen, voormalig hoofdontwerper van de quests voor Starfield, onthulde dat de cruciale laatste quest van het spel op het laatste moment tot stand kwam. Het project was in een stadium waarbij het spel als geheel speelbaar was. Hieruit bleek dat er een grote, finale locatie ontbrak die het verhaal zou afronden en een actierijke climax zou bieden. Shen en zijn team hadden te maken met tijdsnood en overvolle planningen, wat leidde tot deze last-minute oplossing.

Starfield wordt gekenmerkt door zijn omvang en ambitie, wat unieke uitdagingen met zich meebrengt voor ontwikkelstudio's. De situatie toont aan dat afdelingen onder extreme druk staan om hun eigen onderdelen op tijd te voltooien, wat kan resulteren in communicatiegebreken. Hoewel een snelle oplossing verre van ideaal is, weerlegt Shen het idee dat dit wijst op een gebrek aan inzet van de ontwikkelaars. Sterker nog, hij benadrukt dat dergelijke scenario's reflectiemomenten bieden over hoe grootschalige games ontwikkeld worden.

Extra achtergrondinformatie: Starfield is een openwereld RPG van Bethesda Game Studios, bekend van succesvolle franchises zoals The Elder Scrolls en Fallout. Met een focus op ruimteverkenning biedt Starfield spelers een enorm universum om te verkennen, vol met planeten en questlijnen. Na een aantal vertragingen en hoge verwachtingen binnen de gaminggemeenschap, heeft het spel veel aandacht getrokken, zowel voor zijn omvang als voor de uitdagingen tijdens de ontwikkeling.



Alex Riverton avatar
Geschreven door:

Alex Riverton

Alex Riverton is een doorgewinterde journalist met meer dan tien jaar ervaring in de gamingindustrie. Bekend om zijn diepgaande analyses en hands-on previews, heeft Alex een reputatie opgebouwd voor diepgaand commentaar op spelmechanismen en storytelling in videogames.

Lees meer artikelen van: Alex Riverton

Volg ons


Login or register to join the conversation
N3rdo N3rdo commented on: 2024-03-21 15:36:03
It's not uncommon for large-scale game development to run into scheduling overruns and workload constraints, as seen with Starfield's final quest design. Despite the challenges, the team's creativity in finding solutions demonstrates their dedication to delivering an engaging experience for players. It's a reminder of the complexities behind the scenes in bringing ambitious games to life.
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-03-21 15:30:03
The challenges faced by the Starfield development team underscore the demanding nature of creating large-scale games. It's impressive to see how they navigated tight schedules and resource constraints to deliver an engaging experience, highlighting the resilience and creativity required in game development.
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-03-21 15:24:03
It's not uncommon for ambitious game development to face time and resource constraints, but it's impressive to see the Starfield team's creativity and commitment in finding solutions despite the challenges. The news definitely highlights the complex nature of crafting large-scale games and the need for effective project management within the industry.
Bekijk meer artikelen