Starfield recensies kelderen: Todd Howard spreekt over Mods-ophef

Jun 17, 2024 3:00 PM

Bethesda Game Studios ontmoette stevige kritiek vanwege betaalde mods in Starfield. De negatieve recensies op Steam benadrukken de woede van spelers over $7 kosten voor een enkele missie in het Trackers Alliance pakket. Todd Howard, hoofd van Bethesda, bevestigde dat het team het prijsmodel voor Creations-content opnieuw gaat bekijken. Hij benadrukte dat hoewel het de bedoeling is de modding-gemeenschap te ondersteunen, feedback van spelers belangrijk is en er aanpassingen zullen worden gemaakt waar nodig. De controversiële tweede missie, The Vulture, heeft vooral veel kritiek ontvangen. Bethesda blijft vasthouden aan hun beleid om mods te ondersteunen, zowel gratis als betaald, om modders te helpen professioneel te worden en terecht beloond te worden voor hun werk.

Waarom ontvangen betaalde mods in Starfield zoveel kritiek?n

Betaalde mods in Starfield krijgen kritiek omdat veel spelers vinden dat mods door de gemeenschap gemaakt en gedeeld moeten worden zonder kosten. Spelers voelen zich gedwongen om te betalen voor content die eerder gratis beschikbaar was, en ze zien dit als een poging van Bethesda om financiële winst te behalen ten koste van de gemeenschap.

Starfield, ontwikkeld door Bethesda Game Studios, is een sciencefiction-rolspel dat zich afspeelt in de ruimte. Het spel biedt spelers de mogelijkheid om planeten te verkennen, ruimteschepen te besturen en verschillende missies uit te voeren. De introductie van betaalde mods heeft echter geleid tot een golf van negatieve reacties binnen de game-gemeenschap, waardoor Bethesda zich gedwongen ziet hun strategie te heroverwegen. Starfield volgt eerdere succesvolle franchises van Bethesda zoals The Elder Scrolls en Fallout, maar moet met deze controverses omgaan om zijn spelersbasis tevreden te houden.