Starfields Shattered Space-uitbreiding wordt deze herfst uitgebracht, grote update komt binnenkort

Apr 30, 2024 9:12 AM

Geweldig nieuws voor fans van het ruimteverkenningsgenre: Todd Howard heeft aangekondigd dat de nieuwe Starfield-uitbreiding, Shattered Space, in de herfst van 2024 zal verschijnen, wat zonder twijfel voor veel opwinding zorgt onder gamers. Voordat de uitbreiding uitkomt, kunnen spelers alvast uitkijken naar een ‘grote update’ die al veel eerder beschikbaar zal zijn. Deze update, die spoedig met een aankondiging komt en via een Steam-beta uitgerold zal worden, belooft verrijkingen voor het bouwen van ruimteschepen en vernieuwingen op het gebied van stadskaarten.

Het spreekt voor zich dat de ontwikkeling van deze content door Bethesda met veel interesse wordt gevolgd. Ook is er gesproken over de Creation Kit voor Starfield, een tool waar modders met smart op wachten. Hoewel er nog geen specifieke release datum bekend is gemaakt, heeft Howard laten weten dat de tool van groot belang is voor het team en dat er reeds een versie is gedeeld met enkele creators. Ondertussen kunnen spelers genieten van een nieuwe DLC-formaat mod die de mogelijkheid biedt om reusachtige mechs te bouwen en de gameplay transformeert naar een 'space colonization simulator'.

Wanneer komt de nieuwe Shattered Space-uitbreiding voor Starfield uit?

De Shattered Space-uitbreiding voor Starfield staat gepland voor release in de herfst van 2024.

Als aanvulling op deze informatie, voor degenen die niet volledig vertrouwd zijn met Starfield, het is een ruimteverkenningsgame ontwikkeld door Bethesda Game Studios. De studio, bekend om zijn werk aan de Elder Scrolls- en Fallout-series, belooft ook met Starfield een diepe en meeslepende ervaring in een rijk en gedetailleerd universum. Fans van het genre kijken reikhalzend uit naar verdere uitbreidingen om hun avontuur in dit veelbelovende sci-fi-universum voort te zetten.