Steams Helldivers 2 Update pakt Lopende Problemen aan

Feb 09, 2024 2:30 PM

Gamers opgelet: Helldivers 2, nu beschikbaar op Steam en PlayStation 5, kampt met problemen op de pc-versie. Na veel klachten over crashes en matchmaking issues, heeft Arrowhead Game Studios snel een patch uitgerold. De update moet de speelervaring verbeteren door het aantal crashes te verminderen en de matchmakingproblemen aan te pakken. Ondanks deze startproblemen heeft Helldivers 2 een indrukwekkend aantal van 81.840 gelijktijdige spelers behaald, de hoogste piek voor een PlayStation Studios-game op Steam tot nu toe.

In Helldivers 2 vechten spelers gezamenlijk tegen buitenaardse bedreigingen om 'Super Earth' te beschermen. Het spel biedt co-op missies vanuit een hub in een ruimteschip, waar upgrades en arsenaaluitbreiding mogelijk zijn. Het is het vervolg op het originele Helldivers, een populaire third-person co-op shooter die oorspronkelijk in 2015 werd gelanceerd op de PS3, PS4 en Vita en later dat jaar op pc. Nu is de frisse sequel te spelen op de nieuwste platforms.

Wat zijn de verbeteringen van Helldivers 2 ten opzichte van het origineel?

Naast de technische upgrades om de visuele aspecten en prestaties te verbeteren op de krachtigere hardware van de PlayStation 5 en moderne pc's, biedt Helldivers 2 nieuwe missies, vijanden en een uitgebreid arsenaal aan wapens en uitrusting. De hub op het ruimteschip voor missieplanning en upgrades geeft een diepere dimensie aan strategie en voortgang in het spel.

Toegevoegde achtergrondinformatie: Helldivers werd oorspronkelijk ontwikkeld door het Zweedse bedrijf Arrowhead Game Studios, bekend om hun focus op het creëren van innovatieve en coöperatieve multiplayer-ervaringen. Hun eerdere titels bevatten de geroemde Magicka en Gauntlet, games die spelers uitnodigen om samen te werken en dynamische gameplay elementen bieden.

Rolling R!ck Rolling R!ck commented on: 2024-02-09 14:48:05
Helldivers 2 offers an intense and cooperative third-person shooter experience, challenging players to work together to fend off alien threats while upgrading their gear for better combat effectiveness. Despite technical issues, it's great to see the game drawing in a record number of concurrent players, showcasing the appeal of its engaging gameplay and teamwork-focused mechanics.