Steel Hunters, een mech shooter ontwikkeld door Wargaming, gaat binnenkort offline na een teleurstellende lancering. De game, die op 2 april in vroege toegang op Steam verscheen, heeft niet de gewenste spelersaantallen weten te behalen. Wargaming kondigde aan dat de servers tot 8 oktober in de lucht blijven, maar dat het spel daarna permanent gesloten wordt. De erkenning van de misstappen en het gebrek aan een duidelijke ontwikkelingsroute hebben geleid tot de beslissing deze live service te beƫindigen, ondanks de enthousiaste gemeenschap.

Waarom werd Steel Hunters gesloten?

Steel Hunters werd gesloten omdat het niet genoeg spelers trok en er veel kritiek was op de ontwikkeling van de game, inclusief een gebrek aan updates en bugs. Zelfs in de vroege toegang heeft het spel nooit de verwachte populariteit bereikt, wat leidde tot de beslissing van Wargaming om de stekker eruit te trekken.

Steel Hunters werd gelanceerd als een free-to-play PvPvE shooter, met als doel de spelers te trekken die houden van mech-gevechten zoals in Titanfall. Helaas bleek dit niet voldoende en werd de game met gemengde recensies ontvangen. Het spel had een piek van 4.479 gelijktijdige spelers, maar deze cijfers daalden snel, met slechts 52 spelers op het moment van publicatie van dit artikel. Dit benadrukt de uitdagingen waarmee live service games momenteel te maken hebben, waar meerdere titels falen of worden geannuleerd voor ze zelfs volledig op de markt komen.