
Stellar Blade haalt 3 miljoen binnen en de sequel belooft een meeslepende verhaallijn!
Jun 17, 2025 10:13 AMStellar Blade heeft wereldwijd al meer dan 3 miljoen exemplaren verkocht. De regisseur, Hyung-tae Kim, heeft aangekondigd dat het vervolg een 'rijke' narratief zal bevatten, iets wat in het origineel ontbrak. Tijdens een interview verklaarde Kim dat het team een diepere verhaallijn had ontwikkeld voor het personage Eve, maar dat de kosten voor cutscenes te hoog waren, waardoor veel cinematics en dus ook het verhaal zijn weggelaten. Fans zijn achtergebleven met veel vragen over de wereld van Eve, inclusief waarom ze zo vaak van kostuum moet wisselen. Kim gaf aan dat er wel is nagedacht over het retrospectief toevoegen van cutscenes, maar dat dit mogelijk zou botsen met de bestaande kennis van spelers. De release van het vervolg wordt pas in 2027 verwacht, omdat het team zich nu richt op de PC-port, die recentelijk de grootste single-player lancering van Sony op Steam is geweest, met een piek van meer dan 192.000 gelijktijdige spelers.
Wat zijn de belangrijkste verbeteringen die we in het vervolg van Stellar Blade kunnen verwachten?Het vervolg zal een rijkere narratief bevatten, wat betekent dat het verhaal en de karakterontwikkeling aanzienlijk beter zullen zijn dan in het origineel. Dit is een directe reactie op de feedback van spelers over het gebrek aan diepgang en de weggelaten cutscenes in de eerste game.
Stellar Blade, eerder bekend als Project Eve, is een actie-RPG ontwikkeld door Shift Up. De game valt op door zijn visueel indrukwekkende graphics en dynamische gevechten, maar ontving gemengde recensies vanwege zijn verhaallijn en karakterontwikkeling. Met de recente verkoopcijfers en de populariteit op Steam, is het duidelijk dat er interesse is in verdere nederlandse uitbreidingen van dit universum. De game is momenteel beschikbaar op PlayStation 5 en een PC-versie is onlangs uitgebracht, die geoptimaliseerde functies zoals AI-upscaling en ondersteuning voor Ultrawide displays biedt.

Jordan Keats
Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.
Volg ons
Fans
Fans
Fans