Stellar Blade: Input-Lag - Technisch probleem of bewuste keuze

Apr 26, 2024 2:35 PM

Stellar Blade, een veelbesproken actie-avonturenspel ontwikkeld door SHIFT UP en uitgegeven door Sony Interactive Entertainment, staat bekend om zijn indrukwekkende combat-systeem dat kleinere gameplay-gebreken en minder uitgewerkte personages naar de achtergrond drukt. De game, met een postapocalyptisch thema, heeft het hart van vele gamers al verovert.

Daarnaast is er discussie ontstaan over de input-lag in het spel. De directeur van Stellar Blade, Kim Hyung-tae, heeft echter aangegeven dat dit een bewuste keuze was om de animatiestijl van het spel te behouden. Spelers merken een kleine vertraging, ongeveer 0,5 seconde, tussen het drukken van een knop en het zien van de actie in het spel, maar dit is volgens de ontwikkelaars niet verder te minimaliseren. Tegelijkertijd lost de Day One patch enkele technische issues op en voegt het de mogelijkheid toe om chromatische aberratie en korreleffecten naar voorkeur in te stellen.

Wat is de release datum van Stellar Blade?

De release datum van Stellar Blade is 26 april 2024.

Extra achtergrondinformatie: Stellar Blade (voorheen bekend als Project Eve) wordt gezien als een van de meest verwachte titels voor de PlayStation 5. Het spel combineert intense actie met een meeslepend verhaal, gezet in een gedetailleerde wereld die is verwoest door een buitenaardse invasie. De visuele stijl en het artistieke ontwerp lijken invloeden te hebben van zowel Oosterse als Westerse actie-avontuurspellen, wat een unieke esthetiek biedt die SHIF UP's Koreaanse roots weerspiegelt.