Artikel overzichtNintendo Switch games overzichtPlayStation 5 games overzichtAlle games overzichtReview overzicht
cover image $news_headline

Streamers investeren $15.000 in Skyrim VR en voegen haptisch pak toe voor pijn

Apr 28, 2024 3:18 PM

Een streamer van Skyrim VR heeft na het uitgeven van $15.000 aan een VR-setup nu ook gekozen voor een extra dimensie: het voelen van echte pijn door middel van een haptisch pak. Deze extra toevoeging zorgt voor een meer meeslepende ervaring. De setup bevat ook een ventilator die wind simuleert en met behulp van drie Vive-tracker modules worden ook meer realistische lichaamsbewegingen verkregen. De OWO haptische pak dat de streamer nu draagt, laat haar echte pijn voelen in de virtuele wereld, wat zorgt voor schreeuwen van pijn bij confrontaties met draken in Skyrim VR.

De methode van de streamer laat zien hoe ver sommige gamers bereid zijn te gaan voor een authentieke game-ervaring en biedt een unieke blik op de toekomst van VR-gaming. Met games zoals The Elder Scrolls V: Skyrim die al jaren een enorme populariteit genieten, toont dit soort innovaties aan dat er altijd ruimte is voor verdere ontwikkelingen binnen game-technologie en beleving.

Welk haptisch pak gebruikt men om pijn te voelen in Skyrim VR?

De streamer gebruikt een OWO pak, een haptisch feedbackapparaat dat echte pijn simuleert door middel van elektroden die elektrische schokken geven afhankelijk van de acties in de game.

The Elder Scrolls V: Skyrim is een openwereld actie-RPG ontwikkeld door Bethesda Game Studios. Deze klassieker, die oorspronkelijk uitkwam in 2011, neemt spelers mee op avontuur door het fictieve land van Skyrim waar men als de Dragonborn een epische zoektocht onderneemt om de wereld te redden. Skyrim staat bekend om zijn uitgestrekte wereld, rijke verhaallijnen en diepe karaktercustomisatie. Met de introductie van VR en haptische pakken krijgt de ervaring van deze geliefde game een geheel nieuwe dimensie, wat laat zien hoe verouderde titels nieuw leven ingeblazen kunnen worden met moderne technologie.



Jordan Keats avatar
Geschreven door:

Jordan Keats

Jordan Keats is een voormalige professionele gamer die nu journalist is, wiens competitieve achtergrond hen een uniek perspectief geeft op esports en multiplayer games. Jordans expertise in strategie en spelmechanismen is ongeëvenaard, en biedt lezers diepgaande inzichten.

Lees meer artikelen van: Jordan Keats

Volg ons

Login or register to join the conversation
Miss Peachy Miss Peachy commented on: 2024-04-28 15:48:02
Wow, integrating real pain into gaming through a haptic feedback suit takes immersion to a whole new level It's fascinating to see how technology like this continues to push the boundaries of gaming experiences.
Stimpy Stimpy commented on: 2024-04-28 15:36:03
Whoa, using an OWO suit for electric shocks in Skyrim VR takes immersion to a whole new level It's like the next step in feeling the game world for real. Can't imagine what facing a dragon with that setup must be like
Sephiroth Sephiroth commented on: 2024-04-28 15:24:03
Whoa, integrating actual pain into Skyrim VR That's one way to take immersion to the next level But I can't help but wonder about the fine line between immersion and, well, actual pain. It's definitely an ambitious idea, but I think I'll stick with a more traditional VR experience for now.
Bekijk meer artikelen