Streamingdiensten halen 30% van hun inkomsten uit advertenties tegen 2028
Jul 16, 2024 2:45 PMVolgens een recente studie zal bijna 30% van de inkomsten van streamingdiensten tegen 2028 afkomstig zijn van advertenties. Dit is een groot verschil met 2023, waar 20% van de inkomsten uit advertenties kwam. Streamingdiensten zoals Netflix worden steeds duurder en minder handig, met ad-supported abonnementsniveaus die ondertussen de norm lijken te worden. De Global Entertainment & Media Outlook 2024-2028 studie van PricewaterhouseCoopers voorspelt dat advertentie-inkomsten zullen stijgen omdat consumenten overweldigd raken door het aantal beschikbare streamingopties. Deze diensten reageren door lagere abonnementsprijzen te bieden in ruil voor het tonen van advertenties.
Waarom wordt ad-supported streaming steeds populairder?nAd-supported streaming wordt steeds populairder omdat veel consumenten zich overbelast voelen door de grote hoeveelheid keuzes en kosten van streamingdiensten. Bedrijven bieden daarom goedkopere abonnementsplannen aan die worden gefinancierd door advertentie-inkomsten om zowel nieuwe als bestaande klanten aan te trekken.
Netflix, een van de pioniers op het gebied van streamingdiensten, heeft gedurende de afgelopen jaren aanzienlijke veranderingen doorgemaakt. Het bedrijf was aanvankelijk geliefd vanwege zijn advertentievrije kijkervaring. Echter, met de toename van concurrentie en stijgende operationele kosten, is Netflix overgestapt op het aanbieden van goedkopere abonnementen met advertenties. Dit sluit aan bij een bredere trend binnen de streamingindustrie om variëteit en betaalbaarheid te waarborgen.
Samira Khan
Samira Khan is een verhalenenthousiast met een scherp oog voor storytelling in spellen. Haar literaire benadering van gamekritiek onderzoekt thema's, karakterontwikkeling en plotstructuur, waardoor ze een aanhang krijgt onder gamers die de kunst van het vertellen waarderen.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It’s interesting to see streaming giants like Netflix turn to ad-supported tiers; it's a throwback to cable TV but might be a necessary move to keep costs low for subscribers. Balancing affordability and viewer satisfaction will be key, or they risk alienating the ad-averse crowd.
This shift towards ad-supported tiers feels like a blast from the past, akin to cable TV, but it could be a smart move to make streaming more accessible amidst rising costs. However, the trade-off might alienate those who value the uninterrupted viewing experiences that streaming services originally promised.
Looks like we're heading back to the days of commercial breaks, folks. While it's a bummer for the ad-averse crowd, the silver lining is more affordable options for those who don't mind a few ads here and there.