Studio Ghibli’s The Boy and the Heron komt naar Max op 6 september

Jul 24, 2024 7:05 PM

The Boy and the Heron, de Oscar-winnende film van Studio Ghibli en Hayao Miyazaki, zal vanaf 6 september exclusief beschikbaar zijn op Max. Warner Bros. Discovery heeft de Amerikaanse streamingrechten gekregen via een deal met GKIDS. Dit is een belangrijke stap aangezien de film, die in 2023 werd uitgebracht, voor het eerst op een streamingplatform beschikbaar zal zijn. In tegenstelling tot Max, zal Netflix de film buiten de Verenigde Staten aanbieden tegen het einde van 2024. Het verhaal volgt Mahito, een jonge jongen die naar het platteland verhuist na de dood van zijn moeder, en daar een mythische wereld ontdekt met een pratende reiger. De film kreeg veel lof en prijzen, waaronder de Beste Animatiefilm bij de 9e Academy Awards. De Engelse stemmencast bevat onder andere Christian Bale, Dave Bautista, Willem Dafoe, Mark Hamill, Robert Pattinson en Florence Pugh. In de recensie van IGN werd de film geprezen als een perfecte afsluiting van Miyazaki's indrukwekkende carrière.

Waar kan ik The Boy and the Heron streamen?

Vanaf 6 september 2024 kun je The Boy and the Heron exclusief streamen op Max. Voor kijkers buiten de Verenigde Staten zal de film later in het jaar beschikbaar zijn op Netflix.

Studio Ghibli is wereldwijd bekend om zijn baanbrekende animatiefilms, zoals Spirited Away en My Neighbor Totoro. De studio werd opgericht in 1985 en heeft sindsdien talloze klassiekers geproduceerd die geliefd zijn bij zowel kinderen als volwassenen. Hayao Miyazaki, de mede-oprichter van de studio, wordt vaak geprezen om zijn unieke verhaalstijl en prachtige animatie, wat hem tot een van de meest invloedrijke animatie-regisseurs ooit maakt.