Suda51: Metacritic scores drukken games in een formule
Sep 13, 2024 8:28 PMGoichi Suda, ook bekend als Suda51 en de ontwikkelaar van No More Heroes, heeft kritiek geuit op de invloed van Metacritic-scores op de gaming-industrie. Tijdens een interview gaf hij aan dat de focus op hoge scores zorgt voor een voorspelbare en formulematige aanpak bij de ontwikkeling van games. Suda stelt dat deze druk bedrijven kan ontmoedigen om innovatieve projecten te ondersteunen die niet in deze oppervlakkige marketingformule passen. Ondanks zijn pogingen om niet om Metacritic-scores te geven, vindt hij het soms moeilijk om niet te kijken naar de beoordelingen, vooral als er lage cijfers worden gegeven.
nMetacritic speelt een belangrijke rol in de perceptie van een game en beïnvloedt de marketingstrategieën van ontwikkelaars. Suda vindt dat de greatest hits van games vaak de waarden van creativiteit voorbijgaan en dat unieke spellen minder steun krijgen. Grasshopper Manufacture, het bedrijf van Suda, heeft recentelijk Lollipop Chainsaw RePop uitgebracht, een remaster van de originele game, en heeft ook interesse getoond in het voortzetten van de Killer7-serie.
Waarom zijn Metacritic-scores zo belangrijk voor de game-industrie?Metacritic-scores zijn cruciaal omdat ze de publieke perceptie van een game sterk beïnvloeden. Hoge scores trekken aandacht van spelers en zorgen voor meer marketingondersteuning, terwijl lage scores een negatief effect kunnen hebben op de verkoop en het succes van een game.
Lollipop Chainsaw, oorspronkelijk uitgebracht in 2012, is een actie-game ontwikkeld door Grasshopper Manufacture en staat bekend om zijn unieke en humoristische stijl. De remaster, Lollipop Chainsaw RePop, brengt de game naar moderne platforms zoals Nintendo Switch, PlayStation 5 en Xbox Series X|S, en tracht de cultstatus van het origineel nieuw leven in te blazen.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
Suda51 makes a solid point about how the gaming industry's obsession with Metacritic scores can stifle creativity and push developers toward safer, formulaic designs. It's a shame that in the pursuit of high scores, we might be missing out on some truly innovative and unique gaming experiences.
Suda51 makes a solid point about the balancing act between creativity and market pressure in game design. It's a shame that a number-crunching site can dictate the artistic direction of a project, but maybe it's up to indie developers to push the boundaries and innovate regardless of those scores
Suda51's comments really underscore a vital issue in the industry—when developers cater too closely to the whims of review aggregators, we risk losing the innovative, boundary-pushing games that keep the medium fresh and exciting. It’s a classic clash between creativity and commerce, and I’m all for advocating for the weird and wonderful experiences that break the mold