De Nintendo Switch 2 edities van de Zelda-games zoals Zelda: Breath of the Wild en Zelda: Tears of the Kingdom zullen geen cloud saves ondersteunen voor databezit. Dit is opmerkelijk, aangezien andere Switch 2-edities, waaronder Super Mario Party Jamboree en Metroid Prime 4, deze functie wel ondersteunen. Op de winkelpagina's van de Zelda-games staat een disclaimer dat het gebruik van de Nintendo Switch Online betaalde lidmaatschap niet mogelijk is voor de cloud back-up functie. Dit roept vragen op over de redenen achter deze beslissing, vooral omdat de Japanse winkelpagina andere informatie vermeldt over het gebruik van de cloud opslagdienst.

De upgrades in de Switch 2 edities van de Zelda-games zijn echter significant, zoals verbeterde visuele prestaties, een vernieuwde applicatie met achievements en nieuwe methoden voor het repareren van uitrusting. De prijs voor deze edities in het VK bedraagt £65, met alle data op de gamekaart, hoewel de originele DLC van Breath of the Wild niet inbegrepen zal zijn.

Waarom hebben Zelda-games op de Switch 2 geen cloud saves?

De exacte reden waarom de Zelda-games geen cloud saves ondersteunen is momenteel onbekend. Dit lijkt een unieke beslissing te zijn die alleen van toepassing is op de Zelda-titels, terwijl andere games op dezelfde console deze functionaliteit wel bieden. Eurogamer heeft Nintendo om opheldering gevraagd, maar er is nog geen antwoord ontvangen.

De Legend of Zelda-franchise is een van de meest geliefde in de gamingindustrie, met een rijke geschiedenis die teruggaat tot 1986. De combinatie van actie, avontuur en puzzeloplossing heeft de serie onderscheidend gemaakt. Breath of the Wild en Tears of the Kingdom hebben de formule verder verfijnd door een open wereld te introduceren, wat spelers in staat stelt om vrij te exploreren en creatief met de omgeving om te gaan.