Sword of the Sea, ontwikkeld door Giant Squid, verschijnt op 19 augustus en biedt een unieke avontuur waar beweging, betekenis en mindfulness samenkomen. Dit spel is niet zomaar een skate- of surfgame; het combineert diverse elementen van deze genres met een verhaal dat de nadruk legt op het herstel van een dorre wereld door water terug te brengen. De gameplay beloont spelers niet alleen voor hun vaardigheden, maar ook voor hun nieuwsgierigheid en spelgenoten in een prachtige, open wereld. In tegenstelling tot veel andere extreme sportgames is Sword of the Sea filmisch, vergevingsgezind en legt het de nadruk op genieten in plaats van falen, wat bijdraagt aan een serene speelervaring vol goede vibes en ontdekkingen.

Wat maakt Sword of the Sea uniek in vergelijking met andere sportgames?

Sword of the Sea is uniek omdat het een vergevingsgezinde benadering heeft van gameplay, waar spelers beloond worden voor nieuwsgierigheid en exploratie, in plaats van alleen voor het behalen van hoge scores. De gameplay is ontworpen om een gevoel van flow en verbinding met de wereld te creëren, wat bijdraagt aan een ontspannende ervaring.

Sword of the Sea is een indie game die de ervaringen van eerdere titels van Giant Squid, zoals Abzû en The Pathless, voortzet. Met een focus op visuele schoonheid en emotionele impact, maakt de muziek van Austin Wintory het spel nog aangenamer. Het spel roept herinneringen op aan de legendarische Zelda-franchise, vooral in zijn thema van ontdekkingsreizen en het herstel van een magische wereld.