Take-Two CEO belooft grote successen na sluitingen van studios en verkoop
Nov 07, 2024 12:17 PMTake-Two heeft de sluitingen van de ontwikkelaars Intercept Games en Roll7 bevestigd, evenals de verkoop van de indie-uitgever Private Division. Dit komt na eerdere beweringen van CEO Strauss Zelnick dat deze studio's niet gesloten zouden worden. De beslissing om Private Division te verkopen is strategisch, zodat Take-Two meer middelen kan investeren in hun kernactiviteiten en mobiele spellen. Zelnick benadrukte dat de focus moet liggen op het maken van grote AAA-titels, zoals GTA, Borderlands en NBA 2K, in plaats van kleinere projecten. Ondanks deze veranderingen blijft Take-Two ondersteuning bieden voor Moon Studios' No Rest for the Wicked.
Waarom heeft Take-Two besloten om de indie-uitgever Private Division te verkopen?Take-Two heeft ervoor gekozen om Private Division te verkopen als een strategische beslissing, zodat ze meer middelen kunnen richten op hun kernbusiness en mobiele spellen, wat hen helpt zich te concentreren op de productie van grote AAA-titels.
Interception Games is vooral bekend van Kerbal Space Program 2, een veelgeprezen ruimtevaartsimulator. Roll7, dat verantwoordelijk is voor titels zoals OlliOlli World en Rollerdrome, draagt bij aan de diversiteit binnen de game-aanbod van Take-Two. De sluiting van deze studios herinnert ons aan de huidige uitdagingen en verschuivingen binnen de game-industrie, waar de focus soms verlegt wordt van indie projecten naar grotere commerciële successen.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's a bummer to see Take-Two shutting down studios that brought unique experiences to the table, especially with their commitment to only chasing blockbuster titles. This move could signal tougher times ahead for indie developers, who often rely on major publishers to get their voices heard in a crowded market.