Take-Two CEO Strauss Zelnick heeft uitspraken gedaan die verwarring veroorzaken over de status van ontwikkelstudio's Intercept Games en Roll7. Eerder leek het erop dat beide studio's, bekend van respectievelijk Kerbal Space Program 2 en Rollerdrome, gesloten zouden worden. Dit werd gesuggereerd door interne documenten en een aankondiging bij de Washington State Employment Security Department. Take-Two zelf meldde in april al dat ze plannen hadden om kosten te besparen, bekendgemaakt in een SEC-document.

In een earnings call werd Zelnick door IGN gevraagd naar de sluitingen waarop hij antwoordde dat de studio's niet gesloten zijn. De verwarring blijft bestaan, want er zijn aanwijzingen dat er toch iets aan de hand is. Zo deelde journalist Jason Schreier een notitie aan werknemers van Roll7 die doet vermoeden dat de sluitingen of reorganisaties al bezig zijn. Take-Two heeft op het moment van het nieuwsbericht nog geen duidelijkheid verschaft.

Los van dit nieuws gaf Take-Two wel meer duidelijkheid over de releaseperiode van GTA 6, die nu gepland staat voor de herfst van 2025.

Wat betekent de verwarring rondom de uitspraken van Take-Two's CEO voor de toekomst van Intercept Games en Roll7?nDe exacte toekomst van Intercept Games en Roll7 blijft onduidelijk na de dubbelzinnige uitspraken van CEO Strauss Zelnick. Ook al heeft hij gezegd dat de studio's niet gesloten zijn, er zijn aanwijzingen die suggereren dat er wel degelijk iets gaande is in termen van reorganisatie of kostbesparingen. Voor fans van Kerbal Space Program 2 en Rollerdrome blijft het dus afwachten wat het lot zal zijn van deze studio's.

Kerbal Space Program 2 en Rollerdrome zijn beide spellen die bij hebben gedragen aan de bekendheid van hun ontwikkelstudio's. Het eerste spel, Kerbal Space Program, staat bekend om zijn realistische en educatieve benadering van ruimtevluchtsimulatie, en fans kijken reikhalzend uit naar het vervolg dat nog dieper in moet gaan op ruimte-exploratie. Rollerdrome is een recentere release van Roll7, een spel waarin skaten en gevechten worden gecombineerd in een dystopische retrowereld. Het innovatieve concept en de unieke stijl hebben voor positieve kritieken gezorgd. De ontwikkelingen rondom Take-Two en deze studio's worden door velen in de gaming community nauwlettend in de gaten gehouden.