Tales of Kenzera: Zau Director Verlaagt Prijs Na Intimidatie

May 31, 2024 9:50 PM

Abubakar Salim, oprichter van Surgent Studios en creatief directeur van Tales of Kenzera: ZAU, heeft een krachtig statement uitgebracht tegen de aanhoudende intimidatie waarmee hij en zijn studio te maken hebben. Hij benadrukte dat de diverse verhalen in games niets wegnemen, maar juist iets nieuws toevoegen. De gameprijs van Tales of Kenzera is verlaagd tot onder $15 op de Switch om deze toegankelijker te maken voor een groter publiek. Deze zet komt te midden van een toename in intimidatiecampagnes op sociale media gericht tegen diversiteit en inclusie in de game-industrie.

Waarom heeft Abubakar Salim ervoor gekozen om de prijs van Tales of Kenzera: ZAU te verlagen?n

Abubakar Salim verlaagde de prijs om de game toegankelijker te maken voor een groter publiek en om een statement te maken tegen de constante intimidatie en negativiteit gericht tegen diversiteit en inclusie.

Tales of Kenzera: ZAU is een side-scrolling actiegame die de jonge sjamaan Zau volgt op zijn reis om de geesten van drie monsters te vangen als offers aan Kalunga, de God van de Dood, zodat hij zijn vader opnieuw tot leven kan wekken. De game, geïnspireerd door het verlies van Salim's eigen vader, wordt geprezen om zijn emotionele narratief en Metroidvania-geïnspireerde gameplay. In recensies wordt het verhaal gezien als een ontroerende liefdesbrief van een rouwende zoon aan zijn overleden vader.