Tekken 8 heeft recent een groot succes gevierd op Evo. Bandai Namco kondigde een gratis nieuwe singleplayer-verhaaluitbreiding aan, samenwerkingen met Nike en Chipotle, en een spannende Grand Finals waar Arslan Ash zijn dominantie in competitieve Tekken bewees. Een opmerkelijke terugkeer in Tekken 8 is die van Heihachi Mishima, ondanks eerdere beweringen dat hij definitief dood was. Tijdens het evenement spraken we met Tekken-serie regisseur Katsuhiro Harada over Heihachi's terugkeer, de status van de game na zes maanden en toekomstplannen.

De terugkeer van Heihachi is mede ingegeven door het 30-jarig jubileum van de franchise en de wens van de fans om alle drie de Mishima's terug te zien. De nieuwe iteratie van Heihachi zal bekende, maar ook vernieuwde krachtige speelstijlen bevatten. Daarnaast omvatten de samenwerkingen met Nike en Chipotle fan-favoriete elementen zoals sneakers en community-steun. De game heeft positieve feedback ontvangen en presteert beter dan Tekken 7, vooral dankzij adoptie door nieuwe spelers en updates die op fansuggesties inspelen.

Het halfjaar sinds de release van Tekken 8 heeft ook veranderingen in de kernsystemen van het spel gezien, zoals verbeteringen aan de heat-mechaniek. Terwijl de game zich verder ontwikkelt, blijft Bandai Namco zich richten op balansaanpassingen en bugfixes, zonder ingrijpende veranderingen in het basissysteem. De toekomst van vechtspellen zou meer community-interactie en mogelijk teamgebaseerde wedstrijden kunnen omvatten, evenals verdere AI-integraties voor verbeterde spelerservaringen.

Waarom keert Heihachi Mishima terug in Tekken 8?

Heihachi Mishima keert terug als onderdeel van het 30-jarig jubileum van de Tekken-franchise. Ondanks eerdere beweringen dat hij definitief dood was, werd zijn terugkeer ingegeven door fans die zijn aanwezigheid misten en door het iconische karakter van de Mishima-familie binnen de serie.

Tekken 8, ontwikkeld door Bandai Namco, is een van de meest iconische vechtspellen ooit. De franchise begon in 1994 en Heihachi Mishima is sinds het begin een centraal figuur. Zijn rivaliteit met zijn zoon Kazuya stond centraal in eerdere verhalen, en zijn terugkeer speelt in op nostalgie en de blijvende populariteit van het personage binnen de community.