Tekken 8-regisseur Katsuhiro Harada heeft onlangs via zijn X/Twitter-account een veelbesproken gerucht de wereld uit geholpen: de perceptie dat Tekken-ontwikkelaars een hekel hebben aan Anna Williams. In een uitgebreide Q&A onthulde Harada dat juist veel emoties van hem en het animatieteam in Anna’s personage zijn gestopt. Deze verheldering is belangrijk voor de fans die lang geloofden dat Anna minder geliefd was in vergelijking met haar zus Nina Williams, die vaak in de schijnwerpers stond. Interessant is dat Harada zelf betrokken was bij de ontwikkeling van Anna in Tekken 3 en persoonlijk haar aanvalsnamen bedacht. Tekken-fans kunnen rekenen op nog veel meer verhalen en feiten over de dynamiek tussen de Williams-zusters.

Waarom wordt Anna Williams vaak als een ondergeschikt personage gezien in Tekken?n

Anna Williams wordt vaak als ondergeschikt gezien omdat haar zus Nina meestal prominenter aanwezig is in de games, als lanceringkarakter en door het winnen van meer gevechten en cutscenes. Echter, Harada heeft benadrukt dat er veel aandacht en emotie in Anna’s karakterontwikkeling is gestoken.

Tekken is een van de meest iconische vechtspellenseries, gestart in 1994 door Bandai Namco. De serie draait om de Iron Fist toernooien, waar familievetes en complexe karakters centraal staan. Anna en Nina Williams zijn sinds Tekken 1 sleutelpersonages en hun rivaliteit draagt bij aan de dramatische verhaallijn van de serie. Terwijl Nina vaak sneller aan populariteit won, heeft Anna door de jaren heen ook een trouwe fanbasis opgebouwd.