Tekken-regisseur onthult geheim achter iconische kostuumontwerp
Jun 20, 2024 9:58 AMDe ontwikkelingsachtergrond van King's alternatieve kostuum in Tekken 3 is door Katsuhiro Harada, de directeur van Tekken, onthuld via Twitter. Dit populaire kostuum toont King in een grijs masker, T-shirt, donkere broek en witte sneakers, en is ontstaan uit interne grapjes en creatieve processen in de jaren '90. Harada legde uit dat het idee begon met het concept dat 2P (Player 2) een pistool moest dragen en een "Heel" worstelaar zou zijn. Een kunstenaar voegde als grap de Japanse kanji "悪" toe, wat "kwaad" betekent, en dit bleek populair te zijn binnen het team. Uiteindelijk werd het officieel onderdeel van het ontwerp, inclusief de toevoeging van "Mishima Heavy Industries". Ondanks zorgen over lokalisatie werd het kostuum wereldwijd geliefd en is het vandaag de dag nog steeds iconisch en veel gecosplayed.
Waarom werd de kanji "悪" op King's kostuum behouden ondanks mogelijke taalbarrières?nIn de jaren '90 was er weinig besef van taal lokalisatie en Harada koos ervoor om de kanji te behouden omdat het al een populair intern grapje was en een iconische uitstraling gaf aan het kostuum. Deze unieke keuze bleek uiteindelijk succesvol te zijn, aangezien het kostuum zeer geliefd werd, ondanks dat velen de betekenis van de kanji niet begrepen.
Tekken 3, uitgebracht in 1997, is een van de meest geprezen games in de vechtgame-franchise. Het introduceerde nieuwe personages en verfijnde gameplay-mechanieken, waardoor het een klassieker werd in zowel arcadehallen als thuisconsoles. King's alternatieve kostuum is sindsdien een favoriet bij fans en blijft een populaire keuze voor cosplay en merchandise.
Casey Loh
Casey Loh is een technisch onderlegde schrijver die gespecialiseerd is in de kruising van gaming en technologie. Met een achtergrond in informatica brengt Casey een technische blik op haar recensies, waarbij ze de ins en outs van game engines, grafische technieken en AI-innovatie uiteenzet.
Volg ons
Fans
Fans
Fans
It's fascinating how a simple design choice, like adding kanji for evil, can elevate a character's lore and global appeal. King's Heel wrestler vibe in Tekken 3 is a prime example of how thoughtful creativity transcends cultural barriers in game design.
King's Heel wrestler outfit in Tekken 3, complete with the kanji for evil, turned out to be a bold yet iconic choice that fans still love. It's cool how the Tekken team took a risk on the design and it paid off big time, adding depth and flair to the character.
It's wild how a creatively risky costume concept like King's Heel wrestler look became such an iconic part of Tekken 3's legacy. Goes to show that bold design choices often resonate with fans in unexpected and awesome ways