De ontwikkelingsachtergrond van King's alternatieve kostuum in Tekken 3 is door Katsuhiro Harada, de directeur van Tekken, onthuld via Twitter. Dit populaire kostuum toont King in een grijs masker, T-shirt, donkere broek en witte sneakers, en is ontstaan uit interne grapjes en creatieve processen in de jaren '90. Harada legde uit dat het idee begon met het concept dat 2P (Player 2) een pistool moest dragen en een "Heel" worstelaar zou zijn. Een kunstenaar voegde als grap de Japanse kanji "悪" toe, wat "kwaad" betekent, en dit bleek populair te zijn binnen het team. Uiteindelijk werd het officieel onderdeel van het ontwerp, inclusief de toevoeging van "Mishima Heavy Industries". Ondanks zorgen over lokalisatie werd het kostuum wereldwijd geliefd en is het vandaag de dag nog steeds iconisch en veel gecosplayed.

Waarom werd de kanji "悪" op King's kostuum behouden ondanks mogelijke taalbarrières?n

In de jaren '90 was er weinig besef van taal lokalisatie en Harada koos ervoor om de kanji te behouden omdat het al een populair intern grapje was en een iconische uitstraling gaf aan het kostuum. Deze unieke keuze bleek uiteindelijk succesvol te zijn, aangezien het kostuum zeer geliefd werd, ondanks dat velen de betekenis van de kanji niet begrepen.

Tekken 3, uitgebracht in 1997, is een van de meest geprezen games in de vechtgame-franchise. Het introduceerde nieuwe personages en verfijnde gameplay-mechanieken, waardoor het een klassieker werd in zowel arcadehallen als thuisconsoles. King's alternatieve kostuum is sindsdien een favoriet bij fans en blijft een populaire keuze voor cosplay en merchandise.