De nieuwe 'Prince of Persia: The Lost Crown' gaat volgende week lanceren en is al goed ontvangen door critici. Echter, een bizar detail is naar voren gekomen: een minder belangrijk NPC-personage, een boomgeest met de naam Kalux, wordt bij de lancering uitgesproken door een tekst-naar-spraak programma. Dit lijkt een foutje te zijn gedurende de ontwikkeling door Ubisoft, waar normaal tijdelijk assets worden gebruikt, zoals tekst-naar-spraak, tot dat de definitieve opnames met professionals klaar zijn. Kalux heeft geen gelinkte stemacteur in de credits, iets wat bij de overige karakters wel het geval is. Ubisoft heeft bevestigd dat de vervanging van de tekst-naar-spraak met een menselijke stem gepland staat voor een latere update, wat wijst op een vergetelheid van hun kant. De game is volledig ingesproken in meerdere talen en bevat meer dan 12.000 regels dialoog. De kwestie rondom Kalux is apart, maar toont tegelijkertijd potentieel van AI in toekomstige games, wat zowel interesse als zorg opwekt in de industrie.
Wanneer komt de update die de tekst-naar-spraak van Kalux vervangt in 'Prince of Persia: The Lost Crown'?Ubisoft heeft aangegeven dat de update die de tekst-naar-spraak van Kalux vervangt gepland staat voor eind januari of begin februari.
'Prince of Persia' is een historische franchise die gamers al decennia lang in vervoering brengt. De serie staat bekend om zijn innovatie op het gebied van tijdmanipulatie en parkour in games. 'Prince of Persia: The Sands of Time' is een klassieker en werd zelfs opnieuw gemaakt, hoewel die release recentelijk is uitgesteld. De belangstelling voor de nieuwe titel, 'The Lost Crown', is groot onder fans die al lang wachten op een nieuwe toevoeging aan de serie.
Reacties
Nog geen reacties. Wees de eerste!