TERMINATOR: SURVIVORS LANCEERT OP 24 OKTOBER VIA STEAM EARLY ACCESS

Mar 03, 2024 10:18 AM

Groot nieuws voor fans van de Terminator-franchise: Terminator: Survivors zal vanaf 24 oktober beschikbaar zijn via Steam Early Access. Deze nieuwe survivalgame is geïnspireerd op het bekende Terminator-universum en bevat een origineel verhaal dat voortborduurt op de eerste twee films. Spelers moeten zien te overleven in een post-apocalyptische wereld na Judgement Day, waarin ze tegenover de geduchte Terminators komen te staan. De game biedt zowel een singleplayer- als een co-op-modus voor vier spelers. Na de Early Access-periode zal er ook een release voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S komen, maar wanneer dit precies zal zijn, is nog niet bekend.

Deze aankondiging kwam samen met de lancering van een nieuwe trailer voor Terminator: Survivors. Hoewel de trailer nog geen gameplay-beelden toonde, geeft het wel een sfeerimpressie en toont het fans wat ze kunnen verwachten in termen van setting en thema's.

Wat kan ik verwachten van de gameplay in Terminator: Survivors?

Ondanks dat er nog geen gameplay-beelden zijn vrijgegeven, mogen spelers een mix van survival, actie en strategie verwachten in een wereld die getekend is door de strijd tegen de Terminators. Spelers dienen grondstoffen te verzamelen, hun onderkomen te versterken en offensieve en defensieve tactieken toe te passen om te overleven tegen de mechanische dreiging.

Terminator: Survivors vult een interessante niche in het survivalgenre door de bekende thematiek en vijanden uit de Terminator-films te integreren. Terminators, voornamelijk bekend van de films waarin Arnold Schwarzenegger de T-800 cyborg speelde, zijn iconisch en spreken tot het collectieve geheugen. De films staan bekend om hun donkere visie op een toekomst waarin machines de macht overnemen van de mensheid, wat een spannend uitgangspunt biedt voor een survivalgame.