De nieuwe gameplay van Tides of Annihilation werd recent onthuld tijdens de Xbox Partner Preview, waar het unieke Dual Frontline Battle System in een indrukwekkende boss fight werd gedemonstreerd. Dit spel, ontwikkeld door het Chinese Eclipse Glow Games, combineert het moderne Londen met Arthuriaanse legendes en bevat dynamische vechtmechanieken à la Bayonetta. Spelers nemen de rol van Gwendolyn aan, die op zoek gaat naar de Heilige Graal en verschillende ridderfiguren van de Tafelronde kan oproepen om haar te helpen.

Er is nog geen officiële releasedatum bekend, maar Tides of Annihilation komt uit voor Xbox Series X/S, PC en PlayStation 5. Het is een van de vele actiegerichte games die momenteel uit China komen, volgends Black Myth: Wukong.

Wat is het Dual Frontline Battle System in Tides of Annihilation?

Het Dual Frontline Battle System stelt spelers in staat om verschillende aanvallen van de ridders in gevechten te gebruiken. Spelers kunnen tot vier ridders tegelijkertijd oproepen en hun vaardigheden aanpassen om unieke combinatie-aanvallen uit te voeren. Het geeft spelers de vrijheid om hun eigen vechtstijl te creëren en strategisch te reageren op gevechten.

Tides of Annihilation is geïnspireerd door iconische films zoals Inception en The Matrix. De ontwikkelaars willen dat spelers dezelfde spanning en adrenaline ervaren als in de meest memorabele actiesequenties van deze films. Deze ambitieuze benadering positioneert het spel als een veelbelovende toevoeging aan de actiegames in de komende jaren.