Timothée Chalamet werkt samen met Warner Bros. na Dune 2, Wonka triomf

Mar 26, 2024 7:09 PM

Warner Bros. heeft een nieuwe meerjarige first look-filmdeal beklonken met Timothée Chalamet, die zowel als acteur als producent betrokken zal zijn bij toekomstige projecten. Deze deal toont het vertrouwen van de studio in Chalamet, na zijn succesvolle rollen in 'Dune: Part 2', welke wereldwijd $575.5 miljoen heeft opgehaald sinds zijn debuut op 1 maart, en 'Wonka', die eindigde met een wereldwijde opbrengst van $632 miljoen. De samenwerking tussen Chalamet en Warner Bros. heeft bewezen zeer succesvol te zijn, aangezien Chalamet de eerste acteur in meer dan vier decennia is met de twee top binnenlandse films in een periode van acht maanden. Verdere details over de financiële aspecten van de deal zijn niet bekendgemaakt.

n

Wat houdt een 'first look deal' in?

Een 'first look deal' geeft een studio het eerste recht van weigering op projecten van een samenwerkingspartner. Kort gezegd, de studio heeft het eerste recht om te beslissen of ze een project willen produceren voordat anderen de kans krijgen. Het is een teken van een sterke relatie en vertrouwen tussen de actor en de studio.

Chalamet heeft een indrukwekkende acteercarrière opgebouwd met rollen in films zoals 'Call Me by Your Name', welke hem een Oscar-nominatie opleverde, en 'Interstellar'. Met deze nieuwe deal wordt de kans op Chalamet's terugkeer in een mogelijk derde 'Dune' film alleen maar groter, hoewel Warner Bros. hier nog geen officiële aankondiging over heeft gedaan.

In aanvulling op het nieuws, 'Dune: Part 2', geregisseerd door Denis Villeneuve, wordt gezien als een betoverende middenstap in de complexe sciencefiction saga, met een beoordeling van 8/10. Volgens berichten is het scenario voor een vervolg al bijna voltooid. Villeneuve's adaptatie van Frank Herbert's klassieke science fiction roman heeft naast Chalamet een sterrencast, en wordt geprezen om zijn visuele stijl en diepgaande vertelling.